Cestující jsou stále náročnější a podle toho to bude na železnici také vypadat. Vlaky, které spadají do systému pražské integrované dopravy, nabídnou svým cestujícím více pohodlí. Přibude bezbariérových a klimatizovaných spojů, cestující se dočkají i více zásuvek, kam budou moci zapojit své notebooky. Změní se také kvalita železničních tratí. V neposlední řadě chce město dosáhnout toho, aby vlakem jezdili nejen lidé z okrajových částí města, ale aby je cestující využívali rvoněž pro cestu mezi jednotlivými částmi Prahy.
Vlaky budou jezdit rychleji
Do konce roku 2014 plánuje Správa železniční dopravní cesty dokončit modernizaci tratě z nádraží Praha-Smíchov do Berouna-Závodí. Na nově opravené železniční trati budou moci vlaky zrychlit ve vybraných úsecích až na rychlost 80 kilometrů v hodině.
Nové koleje budou položeny také na trati z nádraží Praha-Holešovice do Praha-Bubenče. "Vznikne zde zcela nová zastávka Praha-Podbaba, která se bude nacházet v blízkosti tramvajové smyčky," říká Marek Binko z odboru strategie Českých drah.
Na vlak se bude čekat na nových nástupištích
V příštím roce pak začne výstavba nových nástupišť a rekonstrukce tratí z Úval do Běchovic. Cestující se zde do roku 2015 dočkají nové podoby zastávky Praha-Klánovice včetně nového podchodu. Rychlost se pak zvýší až na 160 kilometrů v hodině. Ve stejné době se pak bude měnit podoba železniční stanice Praha-Hostivař, kde vzniknou nová nástupiště, podchod a v neposlední řadě také výpravní budovy.
Změny se dočká i čtvrté nejvytíženější nádraží v metropoli, které se nachází v Radotíně. Zde vzniknou dvě nová nástupiště a podchody. Vlaky z Prahy sem pak dojedou rychleji. Po trati budou totiž moci jezdit rychlostí až 140 kilometrů v hodině. Modernizaci úseku ocení rovněž obyvatelé Velké Chuchle. Železniční stanice se totiž posune blíže zástavbě k ulici Starochuchelská. Nyní vlaky staví až u dostihového závodiště.
Vlaky jezdí na čas
Za poslední dva roky se stále méně často stává, že by lidé museli na nástupišti čekat na zpožděný vlak. Přesně 95,59 procent vlaků PID nyní podle společnosti Ropid, která organizuje hromadnou dopravu v Praze, jezdí přesně podle jízdních řádů. To znamená více než tříprocentní nárůst oproti roku 2010. "Doufáme, že s bude přesnost vlaků ještě zlepšovat," říká ředitel Českých drah pro osobní dopravu Antonín Blažek.
Mimo opravy železnic a nasazení nových vlaků chtějí České dráhy ve spolupráci s Ropidem přilákat do příměstských vlaků více lidí. "Cestujících, kteří jezdí vlakem, přibývá. Současně s modernizací zastávek však musíme cestujícím nabídnout parkoviště P+R," vysvětluje ředitel Ropidu Pavel Procházka.
Srovnání jízdních dob
|