metro.cz

Počasí v Praze

0 °C / 4 °C

Středa, 13. prosince 2017. Svátek má Lucie.
Instagram
Instagram | foto: Creative Commons

České firmy loví nové lidi přes „cool“ fotky

14. března 2017  14:09 Marek Hýř Metro.cz
Při náboru nových zaměstnanců se stále více využívají sociální sítě.

Práce je dost, ale lidí ubývá. Firmy tak musí hledat stále další způsoby, jak oslovit případné nové pracovníky. Novinkou je prezentace pracovních pozic přes Instagram, což je sociální síť, kde lidé sdílí své fotky.



Na Instagramu má svůj profil například Škoda Auto. „Na Instagram vybíráme především obsah týkající se firemní kultury, akcí či zajímavých momentek z pracovního života zaměstnanců,“ říká Tomáš Kubík z ­tiskového oddělení Škodovky a dodává: „Hlavní roli zde sehrává fotografie. Je proto potřeba vybírat autentické a emocionální fotografie, které se budou fanouškům líbit.“

Instagram

Například mladoboleslavská Škoda Auto má na profilu fotku svém pracovnice a u ní je popisek: „Škodováci se představují: Dagmar Hamerská – Práce na dekoru není vůbec náročná fyzicky. Chce to hlavně pečlivost a přesnost.“ U fotky je i odkaz na firemní náborový web.

Na Instagramu je přes milion Čechů, nejaktivnější je skupina 18 až 24 let. Právě na ně kampaně cílí. „Výhodou této sociální sítě je fakt, že ji zatím nevyužívá mnoho firem. Zaměstnavatelé, kteří na ní začnou aktivně komunikovat, tak mají poměrně dobrou šanci na oslovení potenciálních kandidátů z dané cílové skupiny,“ říká Ondřej Wysoglad, ředitel personální agentury Adecco ČR.

Mezi firmami se také momentálně hojně využívají takzvané náborové esemesky. Společnosti přes mobilního operátora oslovují potenciální zaměstnance.

Nečtu! Mažu

Problém těchto kampaní je v tom, že lidé často reklamní a náborové SMS ignorují. Čtenářka Alena Budějská nám do naší ankety na facebook.com/denikmetro napsala: „Nečtu, rovnou mažu.“ Podobně odpověděla většina respondentů.

„Jako příklad mohu uvést společnost Pet Center, která v rámci své náborové kampaně do prodejny na Černém Mostě omezila cílovou skupinu lokalitou. SMS rozeslala plnoletým vyskytujícím se ve zmíněné lokalitě a ­jejím přilehlém okolí. Výsledkem bylo 90 uchazečů o­ práci,“ uvedla mluvčí O2 Lucie Pecháčková.

„Údaje o zákaznících nikdy nepředáváme třetím stranám a pracujeme s nimi v anonymizované podobě,“ dodala Pecháčková.

Operátoři umějí zacílit SMS na jednotlivé lokality, věk, pohlaví či podle zájmů oslovených lidí. O2 čerpá tyto údaje ze smluv klientů, kteří dali souhlas s ­využitím údajů pro marketingové účely. ­



Komentáře

Hlavní zprávy

Koncerty, koledy i rybí polévka

Atmosféra Vánoc a stovky figurek jsou k vidění v betlémech vystavených v domě
vydáno 13. prosince 2017  14:59

Do Vánoc už zbývá jen několik dní. Podívejte se, kde si můžete zpříjemnit adventní chvíle.  celý článek

Sloupek Martina Daneše: Utajené námluvy

Martin Daneš, bývalý recepční
vydáno 13. prosince 2017  13:13

Jako ženich na námluvách hýřil Zeman lichotkami na adresu své vyvolené.  celý článek

Umělý sníh. Kvůli němu mizí voda, někde je v něm chemie

Ilustrační foto
vydáno 13. prosince 2017  11:59

Lyžařská sezona nezačíná, až napadne sníh. Startuje ve chvíli, kdy se rozběhnou děla.  celý článek

Pět set stolních her najednou. Běžte se bavit do kavárny

Při hraní deskových her si s přáteli užijete spoustu zábavy
vydáno 13. prosince 2017  9:59

Američan Douglas Kaufman žije v Česku už dlouhá léta. Před několika měsíci založil ve Vršovicích podnik Bohemia Boards & Brews, kde si můžete zahrát s...  celý článek



Vaše fotky z Prahy

Máte pro nás zajímavý tip nebo Vás něco trápí a my Vám můžeme pomoct?

Napište nám