metro.cz

Počasí v Praze

1 °C / 16 °C

Středa, 26. září 2018. Svátek má Andrea.
Instagram
Instagram | foto: Creative Commons

České firmy loví nové lidi přes „cool“ fotky

14. března 2017  14:09 Marek Hýř Metro.cz
Při náboru nových zaměstnanců se stále více využívají sociální sítě.

Práce je dost, ale lidí ubývá. Firmy tak musí hledat stále další způsoby, jak oslovit případné nové pracovníky. Novinkou je prezentace pracovních pozic přes Instagram, což je sociální síť, kde lidé sdílí své fotky.



Na Instagramu má svůj profil například Škoda Auto. „Na Instagram vybíráme především obsah týkající se firemní kultury, akcí či zajímavých momentek z pracovního života zaměstnanců,“ říká Tomáš Kubík z ­tiskového oddělení Škodovky a dodává: „Hlavní roli zde sehrává fotografie. Je proto potřeba vybírat autentické a emocionální fotografie, které se budou fanouškům líbit.“

Instagram

Například mladoboleslavská Škoda Auto má na profilu fotku svém pracovnice a u ní je popisek: „Škodováci se představují: Dagmar Hamerská – Práce na dekoru není vůbec náročná fyzicky. Chce to hlavně pečlivost a přesnost.“ U fotky je i odkaz na firemní náborový web.

Na Instagramu je přes milion Čechů, nejaktivnější je skupina 18 až 24 let. Právě na ně kampaně cílí. „Výhodou této sociální sítě je fakt, že ji zatím nevyužívá mnoho firem. Zaměstnavatelé, kteří na ní začnou aktivně komunikovat, tak mají poměrně dobrou šanci na oslovení potenciálních kandidátů z dané cílové skupiny,“ říká Ondřej Wysoglad, ředitel personální agentury Adecco ČR.

Mezi firmami se také momentálně hojně využívají takzvané náborové esemesky. Společnosti přes mobilního operátora oslovují potenciální zaměstnance.

Nečtu! Mažu

Problém těchto kampaní je v tom, že lidé často reklamní a náborové SMS ignorují. Čtenářka Alena Budějská nám do naší ankety na facebook.com/denikmetro napsala: „Nečtu, rovnou mažu.“ Podobně odpověděla většina respondentů.

„Jako příklad mohu uvést společnost Pet Center, která v rámci své náborové kampaně do prodejny na Černém Mostě omezila cílovou skupinu lokalitou. SMS rozeslala plnoletým vyskytujícím se ve zmíněné lokalitě a ­jejím přilehlém okolí. Výsledkem bylo 90 uchazečů o­ práci,“ uvedla mluvčí O2 Lucie Pecháčková.

„Údaje o zákaznících nikdy nepředáváme třetím stranám a pracujeme s nimi v anonymizované podobě,“ dodala Pecháčková.

Operátoři umějí zacílit SMS na jednotlivé lokality, věk, pohlaví či podle zájmů oslovených lidí. O2 čerpá tyto údaje ze smluv klientů, kteří dali souhlas s ­využitím údajů pro marketingové účely. ­



Komentáře

Hlavní zprávy

Inspirace z Amsterdamu

Praha, 28.8.2018 Ondřej Mirovský, volební lídr Strany Zelených, komunální a...
vydáno 25. září 2018  17:40

Deník Metro představuje kandidáty na primátora hlavního města Prahy.  celý článek

Dítě bez mobilu je nyní už rarita

Ilustrační snímek
vydáno 25. září 2018  13:45

Rodiče na svých potomcích nešetří.  celý článek

Sloupek Jakuba Koháka: Ciaooo Italia

Jakub Kohák
vydáno 25. září 2018  11:11

Moje žena – napůl Italka – mi celý život opakuje, jací jsou Italové lajdáci, píše Jakub Kohák ve svém sloupku.  celý článek

Naučte se jazyk elfů

Ilustrační snímek
vydáno 25. září 2018  9:55

Plánujete začít s japonštinou, albánštinou, tibetštinou nebo nizozemštinou? Vyrazte na Evropský den jazyků.  celý článek



Vaše fotky z Prahy

Máte pro nás zajímavý tip nebo Vás něco trápí a my Vám můžeme pomoct?

Napište nám