"Z našeho průzkumu vyšlo, že i když lidé letos budou chtít kupovat levnější dárky, nechtějí tomu obětovat kvalitu. Právě kvalita zboží je pro nás totiž při výběru dárku nejdůležitější. Znamená to, že kromě pečlivého porovnávání nabídek budou mnohem více lidé letos sledovat akční nabídky a čekat na slevové akce tak, aby za dárky neutratili více, než je nutné, ale zároveň nekoupili ‘šunt’ na úkor kvality," říká Michal Buzek, šéf analytiků nákupního rádce Heureka.cz a pokračuje: "I v našich datech vidíme, že oproti loňsku lidé zatím s nákupy dárků vyčkávají a spíše je budou směřovat až na druhou polovinu listopadu, kdy vánoční sezona začíná kulminovat."
Se startem prvních kampaní Black Friday ve druhém listopadovém týdnu vzrostl během několika dní významně zájem o některé typicky vánoční nebo dárkové kategorie. Dárkovými skokany druhého listopadového týdne je například stavebnice Lego (54 %), deskové hry (52 %), herní konzole (24 %), ale také chytré hodiny (31 %), mobilní telefony (11 %), televize (15 %) nebo sluchátka (26 %). Zájem vyskočil i o parfémy (33 %), ložní povlečení (33 %), vánoční osvětlení (60 %) a vánoční stromečky (61 %).
"Z našich dat také vychází to, že skutečné slevy během akce Black Friday se většinou pohybují kolem 19 %. Přitom rozdíly v cenách produktů u jednotlivých prodejců se ale mohou i bez slevových akcí lišit až o 50 %," dodává Michal Buzek, šéf analytiků nákupního rádce Heureka.cz.
O Heurece
Heureka.cz je největší nákupní rádce a cenový srovnávač na českém a slovenském internetu. Měsíčně Heureku navštíví 4,5 milionu reálných uživatelů (NetMonitor) a je šestým nejnavštěvovanějším webem v Česku. Zákazníci na Heurece vybírají a srovnávají nabídky produktů z více než 38.000 internetových obchodů. Heureka pomáhá lidem nakupovat jednoduše, bezpečně a s přehledem. Heureka je součástí Heureka Group, skupiny srovnávačů zemí střední a východní Evropy.