Jak to funguje
|
"Smyslem projektu je pozvat mimopražské, aby si užili hlavní město v nadstandardním ubytovacím prostředí za výhodnou cenu a přitom zhlédli jedinečnou expozici o Cyrilu a Metodějovi," řekla ředitelka PIS Nora Dolanská. Společně s PIS na projektu spolupracuje Národní galerie a Asociace hotelů a restaurací ČR.
Podle Dolanské se projekt snaží jednak posílit tuzemskou turistiku v Praze - čeští turisté totiž tvoří pouhých deset procent všech návštěvníků Prahy. Druhým smyslem akce je vyplnit takzvané turistické meziobdobí a prodloužit pobyt turistů v Praze. "Řada z nich přijede ráno a večer zase jedou domů," řekla ředitelka.
V Praze nemusí být draze
Akce má lidi nalákat především cenou. "Praha má dlouhodobě image drahé destinace a mnoho lidí vůbec nezvažuje cestu do Prahy, nemluvě o tomto stylu, tedy s ubytováním v hotelu," řekl člen výkonné rady Asociace hotelů a restaurací Otakar John.
Balíček za 1100 korun a zahrnuje jednu noc v dvojlůžkovém pokoji tříhvězdičkového hotelu, dvě vstupenky do Národní galerie a dvě vstupenky do historických prostor Staroměstské radnice. Za balíček s ubytováním ve čtyřhvězdičkovém hotelu pak lidé zaplatí 1700 korun a v pětihvězdičkovém 2400 korun. Do akce se zapojilo celkem 53 hotelů, z toho 16 tříhvězdičkových, 33 čtyřhvězdičkových a čtyři pětihvězdičkové.
Kolik to stojí? To vám neprozradíme
Kolik musela PIS do kampaně vložit peněz Dolanská nechtěla říci. "Částku bych ráda vyhodnotila až na konci, protože v průběhu dojde určitě k nějakým úpravám," řekla. Zároveň se prý ani nedá odhadnout, kolik lidí může akce přilákat. "Je to pilotní projekt, po jeho skončení akci vyhodnotíme," dodala.
PIS má roční rozpočet 36 milionů korun a provozuje mimo jiné turistická informační centra. Zároveň pod ní spadá i takzvaná kongresová turistika. Prodejem map, upomínkových předmětů a dalších produktů si ročně vydělá 15 až 20 milionů korun.