metro.cz

Počasí v Praze

5 °C / 11 °C

Středa 24. dubna 2024. Svátek má Jiří
Bohuslav Svoboda | foto: svobodabohuslav.cz

Primátor Bohuslav Svoboda odpovídá exkluzivně na otázky čtenářů Metra

  20:09
Vyzvali jsme vás, abyste nám poslali otázky, na které byste se rádi zeptali primátora Svobody. Nejzajímavější z nich jsme mu předali a výsledkem je tento nezvyklý rozhovor. Doprava v metropoli a hospodaření městských částí se staly nejčastějšími tématy.

Věra Bosáková

Budou v metru turnikety?

Turnikety v MHD v nejbližších letech neplánujeme, nejsou na ně peníze.

Marie Suchopárková

Radnice Prahy 5 chce postavit lanovku spojující Barrandov a Prahu 13. Má tolik zbytečných peněz?

O úmyslu postavit lanovku slyším poprvé. Pozastavuji se nad tím, zda by v ekonomicky nepříznivé situaci neměly být finanční prostředky městských částí vynaloženy hospodárněji.

Věra Smejkalová

Jaký je váš názor na trend pražských částí budovat radnice za miliardy, kvůli kterým radní uzavírají často nevýhodné smlouvy (Praha 7, Praha 8)?

Nepřísluší mi hodnotit výběrová řízení, jako primátor se však musím velice podivovat nad hospodařením některých městských částí. Cílem každé radnice by měl být transparentní úřad, který si nežije nad poměry a který musí hospodařit s dlouhodobě vyrovnaným rozpočtem a nízkou úrovní zadlužení.

Jaký máte názor na primátora Bohuslava Svobodu?

celkem hlasů: 255

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 0:00 středa 21. března 2012. Anketa je uzavřena.

Je to nejlepší porevoluční primátor
Je to nejlepší porevoluční primátor 108
Po Bémovi by byl každý dobrý
Po Bémovi by byl každý dobrý 57
Na magistrát patří někdo lepší
Na magistrát patří někdo lepší 53
Čekal jsem toho od něj víc
Čekal jsem toho od něj víc 37

Hanka Matoušová

Proč letos v rozpočtu nejsou prostředky pro masivní výstavbu parkovišť P+R?

Praha nyní připravuje další parkoviště, ale žádné z nich není natolik projekčně připraveno, aby mohlo dojít k samotné realizaci stavby. Z tohoto důvodu jsou v rozpočtu města na letošní rok vyčleněny finance na parkoviště P+R v omezené míře, která však plně postačí na projekční přípravu parkovišť.

Marie Terezie

Proč v době úspor jezdí zaměstnanci Dopravního podniku za 50 korun na rok a jejich rodinní příslušníci za dvě stě?

Dříve měli zaměstnanci i jejich rodinní příslušníci jízdné zdarma zcela a nyní jsme nedošli k názoru, že je třeba jim tento benefit vzít.

Martin Kloda

Jak je možné, že naprostou většinu stanic metra projektuje Metroprojekt, když jsou přitom zbytečně drahé?

Výstavba a rekonstrukce stanic metra budou součástí šetření v dopravním podniku, které dostal za úkol nový krizový manažer.

Radek Dvořák

Jaký je váš postoj k outsourcingu opraven tramvají?

Mohu říci pouze to, že radní dali v prosinci úkol náměstkovi pro dopravu, aby vyjednal pro město výhodnější podmínky outsourcingu. Pokud to možné nebude, měl by dle mého osobního názoru dopravní podnik od této snahy ustoupit.

Paní Kuželová

Proč není zákaz vjezdu kamionů do oblasti Černého Mostu, Chlumecké a Hloubětína při otevření Vysočanské radiály? Počítalo se s tím.

Průjezd po nově otevřené Vysočanské radiále je rychlejší a bez poplatků, není důvod, proč by řidiči měli pro tranzit nadále využívat ulici Chlumeckou. Není však možné zakázat vjezd do Chlumecké kvůli počtu provozoven, které je zde třeba zásobovat.

Věra Šmejkalová

Jak se mají občané podílet na správě věcí veřejných a kontrolovat efektivitu nakládání s veřejnými prostředky, když s nimi radnice odmítají komunikovat?

Jsem toho názoru, že každý občan má právo svobodně vyjádřit svůj názor na vynakládání veřejných prostředků. Ať se jedná o demonstraci, petici či jiný projev nesouhlasu.

Květa Hušková

Chtěla jsem se zeptat, jak je možné, že mohou developeři a investoři s vaším svolením v centru Prahy bourat a přestavovat historické domy?

Nedávné bouřlivé diskuse o demolici domu na Václavském náměstí a novém projektu na konci Revoluční ulice ukazují, jak velmi živé je téma ochrany památkových hodnot a nové architektury v Praze. Jak protichůdné názory občané zastávají a jak nesnadné je v Praze prosazování nových staveb.

Kultivovaná diskuse k novým pražským projektům mi chybí. Když se objeví návrh nové stavby, většinou se neděje nic. Jen mediálně známí ochránci památek spustí kampaň, při které se občas neubráníte pocitu, že nová architektura je zločin a investor či developer třídní nepřítel. Vane na mě z toho mrazivý dech ideologie stranického sekretariátu. Nemohu se zbavit pocitu, že se část občanských aktivit v poslední době mění z nezávislých a důstojných kulturních institucí na cenzory současné kreativity. A to pro Prahu a její novou architekturu není dobré.

Tomáš Vlach

Kdo vymyslel a schválil, že do stanice metra A Depo Hostivař jezdí pouze každý druhý vlak?

Metro A je v úseku Skalka-Depo Hostivař velmi málo vytížené, proto by bylo značně neefektivní sem zajíždět s každou soupravou. Nastavení intervalů metra se řídí skutečnou poptávkou, přičemž za maximální možný interval se v metru považuje 10 minut. Návaznosti autobusů ve stanici Depo Hostivař jsou tvořeny tak, aby v maximu případů vycházely.

Venda Sejkorová

Připravuje se nějaký projekt, který bude řešit problémy lidí bez domova?

V metropoli žije podle údajů neziskových organizací 4000 bezdomovců. Tři tisíce z nich využívá ubytovací služby azylových domů. Na ulici přespává zhruba 1000 bezdomovců. Magistrát ročně věnuje nemalé částky na činnost Centra sociálních služeb i neziskových organizací, které o bezdomovce pečují. Náměstek Ivan Kabický, který má problematiku bezdomovectví na starosti, připravuje nyní první kompaktní koncepci řešení bezdomovectví, kdy věřím, že se poté situace zlepší.

Tereza Šindelářová

Po otevření jihozápadní části Pražského okruhu byla svedena tranzitní kamionová doprava na Spořilovskou ulici vedoucí středem hustě osídlené oblasti. Na základě čeho byl Spořilov takto obětován za jiné?

Víme, že situace na Spořilovské je neúnosná. Osobně se účastním besed s občany, kterých se tato problematika týká. A věřte, že se snažíme najít vhodné řešení. Nicméně bez pomoci státu a dostavby vnějšího okruhu nemáme moc zásadních řešení. Mohu Vám však říci, že ve spolupráci s městskou částí Praha 4 se snažíme minimálně sehnat finanční prostředky na budování protihlukových opatření v lokalitě Spořilova.

Alice K.

Jak dlouho bude ještě magistrát trpět pronájmy svých bytů dalším osobám? Když jde kontrola, sama na sebe upozorní.
Hlavní město provedlo v minulých letech plošné kontroly užívání bytového fondu. Dle zákona je ale pronajímatel povinen nájemci bytu oznámit čas provedení kontroly. Současně probíhají kontroly prostřednictvím detektivních šetření. V důsledku těchto kontrol se zvýšil počet výpovědí z nájmu bytu a vyklizení bytu.

Mojmír Struhár

Rád bych se dozvěděl, v jakém stádiu je otázka privatizace obecných bytů na Jižním Městě.
Veškerý bytový fond nacházející se v Praze 11 byl převeden na městskou část. Vše je tedy nyní v kompetenci místního zastupitelstva.

Daniel Rojek

Není dne, kdy by se má bota nedotkla psího exkrementu v Betlémské ulici. Uděláte s tím něco?
Úklid psích exkrementů mají na starosti městské části, zde konkrétně na Praze 1. Ta vynakládá na úklid nemalé peníze. Na jejím území jsou koše i pytlíky. Máte ale pravdu, že bohužel ne každý majitel svého psa po svém miláčkovi uklízí, což by řešila vyšší kontrola ze strany policie.

Jaroslav Rypadlo

Po netu koloval obraz, jak prezident gratuluje bývalému primátorovi, který si pak za odměnu vybral ze státního majetku obraz. Je to pravda?
To se obracíte špatným směrem. Jak jste uvedl, obraz byl věnován prezidentem, nikoli magistrátem, takže by tuhle otázku mohla spíše zodpovědět prezidentská kancelář.

Věra Koutníková

Proč nebyly s občany sídliště Dědina probrány návrhy na škrty v městské dopravě a zrušení autobusu jezdícího na metro?
Informace zveřejněné v médiích nevycházejí z žádných oficiálních materiálů. O změnách v dopravě se bude teprve jednat. Zatím není v žádném případě nic rozhodnuto.

Vojtěch Michal

Proč hlavní město odmítlo sponzorsky nabízený velký stan pro bezdomovce, aby pak na své náklady zřídilo stany na Rohanském ostrově?
Velký stan pro bezdomovce nebyl nikdy městu oficiálně nabídnut. Ta informace, že jsme dar odmítli, byla jen z médií.

Michal Babický

Jakým způsobem se hodláte zasadit o rozvoj pražské tramvajové sítě? Nové trasy jsou v územním plánu, ale nic se nemění.
V ůzemním plánu jsou tramvajové tratě zaneseny výhledově jako územní rezerva pro vlastní stavby. Jejich realizace však naráží na mnoho neznámých. Mnohdy je polovina lidí pro stavbu a druhá polovina proti ní. Magistrát také občas naráží na odpor ze strany přilehlých městských částí. A na spoustu věcí prostě jen nejsou peníze.

Komentáře

Hlavní zprávy

Rodiče, myslete na sykavky i vibranty svých potomků. Jednou vám za to poděkují

vydáno 24. dubna 2024  5:40

Málokterý dospělý mluví krásně precizně, ostatně každá druhá „tvář z televize“ má co dohánět, alespoň podle klinické logopedky Gabriely Kubíkové. Většina...  celý článek

Důležité je přijmout svoji identitu a bojovat za svá práva, říká manažerka Klára Sobotková

vydáno 23. dubna 2024  18:30

Ve světě, kde dominovali muži, se odvážila zaujmout klíčové pozice. Klára Sobotková se stala průkopnicí průmyslového sektoru v České republice. Od roku...  celý článek

Ve čtvrtek vše předvedeme lidem a já se už nemůžu dočkat, těší se Anna K.

vydáno 23. dubna 2024  12:30

Čerstvá držitelka Ceny Anděl za píseň Údolí včel Anna K. zve své fanoušky na dva koncerty. V pražském Foru Karlín ve čtvrtek a o dva dny později v...  celý článek

Braník ve víru změn. Nový biotop hlídá tučňáčí rodinka. Z ohořelé ostudy bude park

vydáno 23. dubna 2024  5:30

Kouř na obloze a zvuk sirén. V Braníku v poslední době evergeen. Opuštěný areál bývalých stavebnin hoří několikrát do roka. Objekt na začátku Vrbovy ulice...  celý článek