Změn je mnoho, připomínky k nim je potřeba zapracovat
Lidé i městské části kritizují především změny v trasách tramvají. Výrazné změny v pražské městské dopravy připravila organizace Ropid, která plánuje veřejnou dopravu. Změny mají platit od dubna letošního roku.
„Určitě musí dojít k vypořádání nejpalčivějších připomínek. Není možné, aby tak zásadní změny v městské hromadné dopravě nebyly diskutovány s jednotlivými městskými částmi a především s jejich obyvateli,“ řekla Krnáčová.
Primátorka v pondělí jednala na radnici Prahy 6, které se změny v dopravě dotknou nejvíce. Městská část eviduje k návrhu Ropidu od občanů kolem tisíce připomínek. „Zásadně nesouhlasíme s omezením autobusových linek spojujících Břevnov s Hradčanskou a Vítězným náměstím. Požadujeme zachování četnosti a směru linek,“ uvedla mimo jiné po zveřejnění návrhu zástupkyně starosty Prahy 6 Petra Kolínská (SZ).
Evropské peníze za metro mají podmínku, omezit pozemní dopravu
Praha 6 spolu s Prahou 13 společně žádají zachování autobusových linek 174 a 180. Omezení pozemní dopravy je ale podmínkou čerpání evropských peněz na dostavbu metra. Vedení městských částí nyní jednají s Ropidem. Například
Praha 7 chce, aby trasa tramvajové linky 12 byla zachovaná přes Letenské náměstí a nejezdila nově přes nábřeží. Požaduje také přímé spojení s nemocnicí Na Bulovce, která je pro městskou část spádová.
Výhrady mají i ostatní městské části, vadí jim například, že se mění MHD i na jiné straně Prahy, než kudy vede prodloužené metro. Lidé kritizují také zrušení tramvajové linky 13 nebo jinou trasu tramvaje 22. V rámci změn po stejných trasách pojede jen sedm z 24 linek tramvají, přibudou dvě nové a jedna bude zrušena.
Změny se dotknou také 54 ze 134 autobusových linek. Navazují na plánované otevření dalšího úseku metra A na západním okraji Prahy, kde přibudou stanice Bořislavka, Nádraží Veleslavín, Petřiny a Nemocnice Motol. Provoz tohoto úseku bude metro ročně stát 313 milionů korun.