„Jedním z hlavních požadavků strávníků, který má stoupající tendenci, je, aby znali složení stravy a nutriční hodnotu,“ uvádí Michaela Číhalíková ze společnosti Edenred. Podle průzkumu mezi zaměstnanci firem se o množství kalorií a složení jídla zajímalo loni více než čtyřicet dotazovaných strávníků.
Restaurace nabízejí poloviční porce pro děti i dospělé
|
„Kromě kalorické a nutriční hodnoty zajímá lidi rychlost, jakou je v restauraci obslouží,“ říká Petr Janoušek, marketingový manažer restaurací sítě Olive. Čekat deset nebo dvacet minut, to je prý dávná minulost. Už pětiminutové čekání ve frontě u výdejního pultu podle něho zákazníka znervózňuje. To je důvod, proč stále větší část denního obratu těchto restaurací tvoří rozvoz jídla přímo do firem. „V našem případě to dělá víc než třetinu každodenních tržeb,“ vysvětluje Janoušek.
Je to jen potvrzení faktu, že přímo na pracovišti obědvá takřka 40 procent zaměstnanců. Před deseti lety to byla jen desetina. Řada zaměstnavatelů dokonce povoluje pracovníkům konzumovat oběd přímo u počítače. Není to ale snaha o jejich pohodlí. Firmy šetří čas, který by jejich lidé strávili cestou do restaurace. Během obědové pauzy mohou třeba vyřizovat e-maily. „Rekordmany v obědvání přímo u počítače jsou Slováci, hlavní jídlo tak konzumuje dvacet procent zaměstnanců,“ říká Číhalíková.
Přestože Češi konzumují kvalitnější a „dietnější“ jídla, kvůli nedostatku pohybu trpí nadváhou a obezitou více než sedmdesát procent z nich. Podle dalších studií jsou to právě Češi, který patří k nejtlustším v Evropě.