Stejně jako manželé Královi, kteří jsou nepohybliví. Podle pětaosmdesátiletého Vladimíra Krále ale nejsou hloupí. „Poštovní doručovatelka pravidelně chodí s již natisknutým oznámením o uložení zásilky čili již dopředu počítá s tím, že doručovat do rukou nebude. Ani od domovních dveří nezvoní, i když jsou tam zvonky. Buďto je negramotná, nebo tak líná,“ říká Vladimír Král, kterému nepomohly ani opakované telefonické stížnosti.
Že se v domácnosti, kde se již netrpělivě očekává zásilka, nemusí celý den zvonek vůbec rozeznít, ví i mluvčí pošty Ivo Vysoudil. Důvodem podle něj bývá buďto pochybení doručovatele, nebo jejich nedostatečný počet.
Pokud manželům Královým, podobně jako stovkám dalších čtenářů, balík či dopis do rukou nedorazí, musí se pro něj vypravit na poštu. Není ale třeba spěchat.
„V některých případech může dojít k tomu, že nedoručené zásilky nelze v den pokusu o doručení uložit na stanovené ukládací poště, protože je již uzavřena. Z tohoto důvodu jsou zde zásilky ukládány až následující den,“ vysvětluje postup Vysoudil, podle kterého se tak děje nejčastěji na malých městech.
Problémy pošty |
Včasné doručení zásilky si můžete pojistit, připravte si ale koruny navíc. Pošta totiž nabízí také doručování mimo standardní časová pásma či ovíkendu. Za tento systém ale čelí kritice. „Proč platit za něco, co by mělo normálně fungovat?“ ptá se náš další čtenář Miloš.
Kdy lze připlácet?
|