Projekt byl na popud občanů a radnice Prahy 6 upraven. „Požadovali jsme náhradu parkovacích míst, která zaniknou při stavbě tramvajové trati, a odmítli jsme novou silniční křižovatku s Evropskou, která by zavlekla průjezdnou dopravu do dosud klidných ulic,“ připomněla požadavky místostarostka Prahy 6 Petra Kolínská.
Jak vyplývá z prohlášení dopravního podniku, při plánování trasy investor skutečně připomínky obyvatel zohlední. „Vítám, že investor vyšel vstříc připomínkám radnice i veřejnosti. O projektu i nadále povedeme diskusi s místními a na podzim uspořádáme průzkum veřejného mínění,“ říká starosta šestky Ondřej Kolář. „Průzkum by nám měl říci, zda se snížil počet lidí, kteří tramvaj zásadně odmítají,“ dodala místostarostka.
Kolínská již dříve uvedla, že přímé kolejové spojení Dědiny a Liboce s Vítězným náměstím považuje za prospěšné.
„Tato cesta nebude závislá na kolonách aut. Hlavní předností tramvají jsou menší znečištění a hluk, vyšší energetická účinnost a nižší provozní náklady. Nezanedbatelnou výhodou je také zlepšení komfortu cestování,“ vyjmenovala výhody tramvají Kolínská.
Nová část trati začne na smyčce Divoká Šárka a povede ulicí Vlastina, podél ulice Drnovská a skončí jednokolejným obratištěm u křižovatky s Dědinskou. Na plánované trati by se mělo začít pracovat zhruba za tři roky.