Dopravní podnik plánuje tramvaje 14T prodat. Ďuriš nechce říct, se kterou zemí vyjednává. Už několik měsíců ovšem naznačuje, že by mělo jít o některou z „východních zemí“. Obchod podle Ďuriše v tuto chvíli komplikuje napjatá situace na Ukrajině. Nevyloučil proto ani možnost, že by se tramvaje mohly po opravě znovu vrátit na koleje v Praze. Jak dlouho opravy potrvají, odhadnout nedokázal.
14T mají najeto průměrně 315 tisíc kilometrů
„Mohu potvrdit, ze dnes je tramvaj 14T převážena do Plzně. Po dohodě s pražským dopravním podnikem posoudíme opravitelnost závady a navrhneme způsob její opravy,“ řekla mluvčí plzeňské skupiny Škoda Transportation Lubomíra Černá. O tom, kdo bude kolejové vozidlo opravovat, rozhodne sám dopravní podnik.
Tramvaje 14T vyrobené pro pražský dopravní podnik byly schváleny do provozu 17. ledna 2006 a mají najeto průměrně 315 tisíc kilometrů. Dopravní podnik má celkem k dispozici 936 vozů, z toho je 59 tramvají 14T. Podnik za každou z tramvají Porsche zaplatil přes 60 milionů bez DPH. „Prodejní cena by se podle posudku mohla pohybovat kolem 30 milionů za kus,“ řekl Ďuriš.
Potíže už byly i s tramvajemi ForCity
Dopravce měl s tramvajemi 14T problémy i v minulosti. U 50 kusů objevil závady na převodovce. Potíže měl také s novějším typem tramvají 15T, rovněž od Škody Transportation. Na konci roku 2012 na ně dopravce podal na 400 reklamací kvůli řadě drobných závad - problémy měly vozy například s brzdami nebo koly.
Pražský dopravní podnik je největší městskou firmou. Podle výroční zprávy ke konci loňského roku zaměstnával 10 606 lidí. Kromě tramvají vlastní 730 vozů metra a 1230 autobusů.
Tramvaje z jedné rodinyProhlédněte si nejbližší příbuzné Škody 14T |