Je totiž velice pravděpodobné, že jej v nyní běžícícm výběrového řízení takzvaně přeplatí konkurenční dopravce ČSAD Benešov. Uher totiž nabídl vyšší cenu za kilometr a rozhodujícím kritériem podobných řízení je právě cena.
„Problém může být v tom, že Martin Uher některé linky dlouhodobě přeprodává jiným dopravcům. Podle serveru seznam-autobus.cz se pravidelně vyskytují na linkách Uhera dopravci: Jan Kukla, Holdos, Otakar Hrneček, Alexandr Bastl a další, kterým pravděpodobně platí méně, než kolik inkasuje od organizátora dopravy – ROPID,“ informuje v dopravním webovém magazínu mhd86.cz fanynka hromadné dopravy Klára Sýkorová.
To může podle ní být hlavním důvodem k tomu, proč ROPID raději vybere dopravce, který nabídl nejnižší cenu za kilometr.
„Je možné, že chce zamezit tomu, aby vyhrál dopravce s vyšší cenou a mohl tak přeprodávat vyhrané linky na subdodávky různým majitelům autobusů,“ spekuluje Sýkorová. Její kolega Ondřej Matěj Hrubeš nicméně pro deník Metro doplnil, že si podobně předávají či přeprodávají výkony i jiní dopravci. Během třiceti let se dopravce Martin Uher zařadil mezi stálice Pražské integrované dopravy. V jejím žebříčku kvality se pravidelně umisťuje na špici. Spolu s dopravním podnikem letos jako jediný splnil požadované standardy kvality organizátorů pražské a středočeské dopravy – ROPID a ISK.
Podle Martina Uhera mladšího je však hlavním kritériem výběrového řízení vždy cena. Splnění standardů kvality mu pozici ve výběrovém řízení nepozmění o nic víc než zmiňované půjčování řidičů. „Pokud se dopravce dostane do problému s personálem řidičů, je nejrychlejší řešení oslovit jiného dopravce, který je ochoten okamžitě vypomoci. Tato dočasná spolupráce, která je dohodnutá na nezbytně nutnou dobu, funguje pouze z důvodu ohrožení dopravy. Takto si vypomáháme navzájem,“ vysvětluje pro deník Metro Uher.
Předběžné informace z otevírání obálek další vlny výběrových řízení v dalších částech Středočeského kraje by měly být známy již v těchto dnech. Na oficiálním potvrzení výsledků v první vlně, kde je i Mníšecko, si budou muset místní ještě počkat, a to zhruba až do konce března. Nové licence jsou jednotlivým dopravcům, kteří řízení vyhrají, vypsané na deset let a budou platit od 1. prosince příštího roku.