metro.cz

Počasí v Praze

1 °C / 7 °C

Pátek, 16. listopadu 2018. Svátek má Otmar.
Provazy vody, kaluže. Autodrom Most umí nabídnout i lepší podmínky.
Další 2 fotografie v galerii
Provazy vody, kaluže. Autodrom Most umí nabídnout i lepší podmínky. | foto: RenaultMetro.cz

R.S.: Rošťák z okresek

27. května 2018  11:11 Petr Holeček Metro.cz
Na závodním okruhu v Mostě jsme otestovali sportovní hatchback Renault Mégane R.S. Jezdí skvěle.

Ford Focus RS, Seat Leon Cupra, Hyundai i30 N, VW Golf GTI nebo Honda Civic Type R. Trh je dnes plný úžasných hot-hatchů. Dalším bojovníkem s pohonem předních kol a velkou dávkou síly pod kapotou je nový Renault Mégane R.S. (Renault Sport). Nabušeného Francouze jsme vytáhli na hned deset kol čtyřkilometrového okruhu v Mostě.

Třetí generace sportovní verze oblíbeného modelu Mégane překvapila svou hravostí a agilitou. Oproti předchozí verzi ztratil motor dvě deci a z dvoulitru je 1,8litrový čtyřválec, jehož přeplňování zajišťuje dvoukomorové turbo. Reakce na sešlápnutí plynu je tak velmi rychlá, nástup turba nedrží motor nijak zbytečně pod krkem. Osmnáctistovka je přitom naladěná na velmi slušných 206 kW a 390 Nm. Po vzoru závodních modelů je vyrobena ze speciálních materiálů, ventilová zdvihátka jsou například udělaná z karbonu, který má vlastnosti diamantu, vnitřní strany válců jsou zase potaženy speciální vrstvou kovu. Tuto technologii si ostatně nechal patentovat Nissan. Ten je v alianci právě s Renaultem.

Fotogalerie

Když postavíte druhou a novou generaci „ereska“ vedle sebe, uvidíte agresivnější auto, které je více rozkročené, má protažené blatníky a nové trojdílné diodové mlhovky. Moc hezký pohled.

Na okruhu ale málokdo kouká po designu. Na výběr bylo ze dvou druhů převodovek, šestistupňového manuálu nebo šestistupňové automatické dvouspojky EDC6.

Mégane R.S. na rozdíl od běžných verzí dostal jiné zavěšení předních kol. Oddělená těhlice má pomáhat při výjezdech ze zatáčky. A když už jsme v zákrutě, stejně jako veliký Talisman má Mégane R.S. aktivní natáčení zadních kol 4Control. Při rychlostech do 60 km/h se plynule natáčí až o 2,7° proti pohybu předních kol. Při zapnutém režimu Race, který zcela vypne stabilizační systém, se natáčení zadních kol aktivuje až po přesáhnutí stokilometrové rychlosti. Když k tomu připočteme velmi strmé a přímé řízení, řídíme auto, které dokáže být při rychlé jízdě velmi zábavné, neodmlouvající a přitom pohodlné. Ocenili bychom snad více odezvy od volantu. A ještě k tomu natáčení, při velmi rychlé jízdě se zadní kola natáčejí až o 1° naopak po směru kol předních, což přispívá stabilitě. Zajímavé bude srovnání s budoucí verzí Cup, která dostala mechanický samosvorný diferenciál.

Základní cenovka nového ereska je 720 tisíc korun. Za dvouspojkovou převodovku je příplatek 40 tisíc korun, stejné peníze navíc pak stojí i paket Cup.

Komentáře

Hlavní zprávy

Současní dějepisci neoslovují mladé lidi jejich jazykem

Pavel Baran
vydáno 16. listopadu 2018  13:14

Místopředseda Akademie věd České republiky Pavel Baran je členem Akademické rady i mnoha vládních orgánů. „Znalosti dějin jsou pro každý národ stejně...  celý článek

Most Legií bude bez tramvají

Most Legií spojuje Národní třídu přes Střelecký ostrov s Újezdem a Malou...
vydáno 16. listopadu 2018  11:56

Dělníci dají do pořádku trať mezi Národním divadlem a Újezdem.  celý článek

Noc si můžete užít při Noci divadel

V divadlech si můžete vyzkoušet být hercem.
vydáno 16. listopadu 2018  8:55

Kromě akcí připomínajících události 17. listopadu se můžete vydat i do zákulisí divadel.  celý článek

Hřib je pětačtyřicátým primátorem. Praha už má i městskou radu

Koaliční jednání Pirátů, TOP09 a Praha Sobě o primátorovi hl.m.Prahy a koalici....
vydáno 16. listopadu 2018  5:55

Pirát Zdeněk Hřib se mohl včera na ustavujícím jednání nového zastupitelstva spolehnout na všech 39 hlasů koalice Pirátů, Prahy sobě (PS) a Spojených sil...  celý článek

Vaše fotky z Prahy

Máte pro nás zajímavý tip nebo Vás něco trápí a my Vám můžeme pomoct?

Napište nám