Na zanedbaných plochách Masarykova nádraží se mělo stavět. Rada města však dala záměrům investora červenou a rozhodla, že část pozemků zachová nedotčených. Chce tím vytvořit místo pro případná další kolejiště, která by sloužila pro obsluhu rychlodráhy na ruzyňské letiště.
Praha 1 je proti
Změnu územního plánu musí ještě v březnu schválit zastupitelé města. Že se jedná o špatné řešení, se je nyní snaží přesvědčit radnice Prahy 1. Ta se bojí, že místo kolejiště na pozemku vznikne další zanedbaná plocha. "Preferujeme odstraňovat ze svého území nevyužívané plochy, kterými bezesporu převážná část dnešního nádraží je a postupovat tak, aby nevznikaly zbytkové plochy, označované jako rezerva pro investičně nepodložené akce typu budoucí rozšíření kolejiště," vysvětluje mluvčí Prahy 1 Veronika Blažková, proč je vedení městské části proti.
Změna, kterou schválili radní, zachovává nádraží a chrání objekt pošty u Hybernské ulice. Umožňuje mimo jiné propojení ulic Pernerova a Na Florenci. Počítá rovněž s vybudováním železničního muzea. Společnost Penta, která se bude na přestavbě nádraží podílet se změnou nemá problémy. Za zachování prostoru pro budoucí kolejiště se minulý týden postavila TOP 09, podle které jde o nejlevnější variantu napojení rychlodráhy.