Rampy nevzniknou hned při obnově plánované na příští či přespříští rok – jsou jakýmsi závazkem magistrátu do budoucna, že je zde jednou developer sousedního komplexu může vybudovat.
Ministr Daniel Herman se řídil podklady a stanoviskem rozkladové komise ministerstva, která upozornila, že magistrát se při vydání souhlasu s vjezdy řídil odborným posudkem. Podle tohoto dokumentu je přístup do podzemních garáží právě z Václavského náměstí „ze všech variant nejvhodnější“. To potvrzuje i architekt proměny náměstí.
„Je lepší udělat náměstí s rampami než neudělat nic nebo nechat auta na povrchu,“ uvedl architekt Jakub Cigler. Památkářům i části odborníků vadí, že rekonstrukce počítá se vznikem sedmdesát metrů dlouhého nájezdu do podzemních garáží.
„Nájezd vytvoří další bariéru, která podobně jako magistrála rozdělí náměstí,“ uvedl na začátku projednávání Ondřej Šefců, šéf pražského pracoviště Národního památkového ústavu. Rampa bude složená ze dvou částí, z nájezdu a výjezdu, ve střední části bude částečně zakrytá.