Fronta na pohonné hmoty je občas tak dlouhá, že řidiči stojí přímo v silnici, čímž brání plynulému provozu. „Je pravda, že někteří řidiči chtiví levných pohonných hmot zatarasí průjezd kolem čerpací stanice. To je ale pouze kvůli jejich neukázněnosti a bezohlednosti,“ říká starosta Dolních Počernic Karel Hagel.
„Podle vodorovného dopravního značení nesmějí zůstat stát před vjezdem k čerpací stanici, nýbrž musí jet v tomto směru až na nedaleký kruhový objezd, kde se obrátí a pak budou stát v zástupu od Horních Měcholup, kde nebudou tolik překážet,“ říká.
Fronty připouští i sama stanice. „Běžně u našich pump stojí fronta dvaceti aut. Ve špičce někdy i víc,“ potvrzuje Petr Ondra z Tank Ono. Podle obsluhy benzinky k ucpání dochází hlavně když přijede nákladní auto, někdo si bere benzín do kanystru nebo také v šest ráno, kdy doplňují benzin.
Dopravní zácpy nemají řešení. Řidiči musí být jen ohleduplní
Až do roku 2012 byla navíc křižovatka bez světelné signalizace. „Semafory na magistrátní komunikaci byly umístěny z popudu řidičů, kteří si stěžovali, že ve směru od Horních Měcholup se vůbec nedá dostat na Kutnohorskou,“ přibližuje starosta Hagel.
„Řidiči se kolikrát nezařazují ke všem čtyřem stojanům, takže se rovnoměrně nerozdělí do front. Kdyby se řadili do všech, tak by tam třeba taková fronta nebyla,“ uvažuje paní Julie, která bydlí v Petrovicích a jezdívá tímto místem.
Komplikace se zácpami ale nemají žádné řešení, řidiči musí jen být více ohleduplní. „Tyto problémy zde nikdy nebyly, ale s nejlevnějšími pohonnými hmotami v Praze se to někdy stává,“ shrnuje Hagel.