„Tato problematika je jedním z bodů řešení projektu standardů přestupních uzlů a zastávek povrchové dopravy, na kterém začínáme pracovat,“ řekl Metru mluvčí Ropidu Filip Drápal, podle kterého se změn cestující dočkají příští rok.
Základem nového systému bude označení zastávek číselnými nebo písmennými indexy. Tyto informace cestující naleznou nejen na zastávkách, ale také v navigačních a informačních systémech. Ropid se při vytvoření nového rozlišení chce inspirovat Londýnem, kde systém podle Drápala funguje nejlépe.
„Například v Berlíně jsou zastávky odlišovány pomocí doplňujících názvů, v Paříži a Vídni mají sice na každém přestupním uzlu podrobnou mapu, konkrétně ale jednotlivé zastávky nijak zvlášť nerozlišují,“ popisuje Drápal.
Jednotlivá nástupiště jsou ve většině evropských měst číslována pouze v případě velkých autobusových nádraží. Ačkoliv je podle Drápala podoba řešení ještě stále nejasná, pro potřeby zastávkové služby jsou zastávky očíslovány již nyní.
„Slouží to pro identifikaci v případě nehody,“ doplňuje mluvčí.