Současná Komedie je zaměřena na autory východní či střední Evropy, převážně Poláky. Jak na východní dramatiku reagují diváci?
Vzhledem k tomu, že jsme se na konci naší druhé sezony v Komedii dostali na návštěvnost nad 70 procent, domnívám se, že námi zvolený kurz na východ diváky zajímá. Uváděním kvalitních východních dramat se také pokoušíme sejmout silně zakořeněnou pejorativní příchuť slova východ. Třeba i tím, že uvádíme v českých premiérách tituly, které jsou na západě běžně známé, ale v naší prozápadní společnosti téměř vůbec, jako třeba Różewiczova Past nebo v nadcházející sezoně Divoké maso Gorana Stefanovského.
Jaké novinky tedy chystáte pro diváky pro následující sezonu?
Pokračujeme v trendu českých a světových premiér. Prvním titulem bude nevybíravá komedie Doroty Masłowské Mezi náma dobrý v režii nové posily režijního týmu Komedie Ondřeje Mataje, následuje česká premiéra zásadního dramatu makedonského autora Stefanovského Divoké maso, dále dramatizace českého románu Pavla Göbla Penis pravdy a závěr sezony bude patřit české premiéře hry Korunovace jednoho z nejžádanějších mladých polských autorů Marka Modzelewského, a to v režii zahraničního hosta. Doprovodný program nese název Komedie+ a bude sestávat ze scénických čtení, koncertů, výstav, ale například i z dramatické soutěže pro pražské střední školy, kterou právě spouštíme.
Nyní u vás našel dočasný azyl Činoherák Ústí. Jak se vám s nimi spolupracuje, byť uvádějí své hry...
S podporou pražského magistrátu u nás Činoherák Ústí odehraje dvacet představení a veškerý výtěžek z tržeb putuje právě Činoheráku. Jsem rád, že Ústečtí svůj nerovný boj s ústeckou radnicí nevzdávají a že u nás mohou dočasně působit.