Proč lidi dodnes fascinuje řecká mytologie a její bozi?
Podle mého názoru ti bohové musí řešit velká témata, jakými jsou osud a zodpovědnost a rodinné hodnoty, tedy témata, která jsou dodnes relevantní i pro nás. Proto se lidé zajímají o příběhy z mytologie nebo o Shakespeara nebo o různé folklórní mýty, které dosud přežily v povědomí. Nacházejí v tom paralelu se svojí vlastní společností.
Jaké to bylo znovu pracovat s digitálními efekty? Tentokrát byly prý mnohem komplexnější než v Souboji Titánů...
Mnoho těch explozí bylo reálných, takže člověk měl pořád dostatek věcí, na které mohl reagovat. Až pak jsme přivedli na plac specialistu na zvláštní efekty a díky tomu jsme si uvědomili, že nám nemusí zvláštní efekty diktovat. Lepší je, když se pracuje v tandemu. Myslím, že při natáčení tohohle filmu se spolupráce s experty na efekty hodně zlepšila.
Přistupoval jste k Hněvu Titánů jinak než k prvnímu snímku? Přece jenom Souboj Titánů nebyl moc dobře přijat kritikou.
V prvním filmu jsem dost hlasitě dával najevo, co jsem cítil a co jsem dělal. Nechtěl jsem teď přistoupit k té postavě Persea jinak. Myslím, že mojí zodpovědností je vytvářet postavu, a nebýt jen původcem akčních scén. Pokud bychom měnili nějak přístup nebo dynamiku filmu, byl by to krok zpět. Musí se k tomu přistupovat jako k dysfunkční rodině Bohů ve světě plném monster. Řecká mytologie totiž není žádná nudná lekce dějepisu. Alespoň pro mě nikdy nebyla.
Zranil jste se nějak při natáčení akčních scén?
O tom nerad mluvím. Mám kamarády, kteří hrají ragby, takže o mě říkají, že jsem srábek, proto radši nikde neříkám, co se mi kde stalo. Pár šrámů mám, ale to je u takového typu filmu vždycky. To se stává, když bojujete v podivných soubojích s chlápkem v zeleném kostýmu.
Není 3D filmů v poslední době příliš? Jak se k tomu staví diváci, že si za filmy ve 3D musí připlatit?
Musí to být dobrý film. Vážně dobrý film. Hrál jsem v tom nejvíc oceňovaném 3D filmu, i v tom nejvíc znevažovaném. Režisér Jim Cameron mi při natáčení Avatara udělal o 3D technologii nalejvárnu. Vysvětlil mi ji v celé její šíři a ukázal mi, jak se dá využít. Jedna z prvních věcí, co jsme probírali před natáčením Hněvu Titánů s režisérem, byl právě způsob, jakým budeme film natáčet. Bude to ve 3D? A jestli ano, budeme mít celou dobu na place člověka ve stereoskopickém obleku? Protože já nechci nosit tu zatracenou věc na sobě při obtížných scénách. Ale jinak, pokud se ta technologie 3D používá správně, vtáhne vás do svého světa.
Jaká je vaše nejoblíbenější scéna?
Určitě ta s Mínotaurem (směje se a ukazuje na tričko s Mínotaurem). Líbí se mi, protože to byl brutální boj, trochu na styl ultimátních zápasů. Bylo to trošku něco jiného. Mě třeba už nebaví hrdinové, kteří mají svaly jako pekáč buchet a celý vyzívaní dělají stylizované akční scény. Film má u mě naopak velké plus, když hrdina dostane pořádnou nakládačku, přesně jako ve filmech z mého mládí, kde pistolník je třeba trochu sešlý a dostane pár ran.
Boha války hraje miláček kritiků Ramírez
|