Jaké jsou úkoly pro nového generálního ředitele dopravního podniku?
Nový generální ředitel se především musí seznámit nejen s aktuální situací, ale i s vývojem v dopravním podniku v posledních letech. Jeho úkolem bude stabilizace podniku. V ekonomické oblasti posouzení nákladů s dopravními výkony v jednotlivých trakcích, a to v souladu s přípravou návrhu rozpočtu Hlavního města Prahy na rok 2014. Již dříve bylo řečeno, že nový generální ředitel se bude muset podrobně seznámit s kontraktem se Škodou Transportation a s finančními podmínkami dodávek nových tramvají, včetně problematiky směnečného programu.
Co přijde, když nový ředitel neuspěje? Skutečně nechá Praha dopravní podnik zkrachovat?
V osobě nového generálního ředitele přichází dopravák tělem i duší. Již delší dobu neměl dopravní podnik ve svém čele manažera s tak bohatými zkušenostmi s problematikou dopravního podniku. Jsem přesvědčen, že jeho angažmá napomůže vyřešit současné problémy společnosti.
Když se to nepodaří, připravuje Praha pro tento případ nějaký krizový plán?
Jsem přesvědčen, že Praha nemusí vytvářet žádný krizový plán, pouze je nutné sladit hospodaření dopravního podniku s možnostmi Hlavního města Prahy.
Bude město víc jednat s dopravním podnikem, plánujete se mu víc věnovat?
Ano. Už tím, že v radě města byl vytvořen post radního pro dopravu se zaměřením na městskou hromadnou dopravu. Záměr věnovat větší péči dopravnímu podniku jsme dali jasně najevo. Týká se to i společnosti ROPID a ostatních dopravců.
Jak pokračují jednání o kontraktu na dodávku tramvají?
V současné době očekávám, že se nový generální ředitel seznámí s uzavřenými smlouvami na dodávku tramvají a že společně projednáme tuto aktuální problematiku.
Je tato smlouva jediným problémem dopravního podniku? Jaké jsou podle Vás ty další?
Managementem dopravního podniku jsou v současné době vytipovávány další oblasti, které ovlivňují nákladovost společnosti a které bude nutno prověřit. Zároveň bude nutno řešit i problematiku výstavby prodloužení metra V.A. (Dejvická - Motol).
Jak moc se bude šetřit?
To jsou spíše otázky na nového generálního ředitele, od kterého jako první očekávám podrobné popsání současného stavu.
Bude se propouštět, zmrazovat platy?
Zde platí stejná odpověď jako na předchozí otázky.
V nejbližší době se bude rozhodovat i o trase D, budete pokračovat v přípravách?
Dopravní podnik zpracovává tisk k výstavbě trasy metra I.D (Písnice – Náměstí Míru). První varianta počítá s vybudováním přestupní stanice v současné stanici metra C Pankrác, druhá varianta bez přestupní stanice vede odbočením z metra C Pankrác směrem na Písnici. Záměr s uvedenými variantami projedná rada hlavního města.
Jiří PařízekKdo je pražský radní pro dopravu?
|