Jak dopadla jednání?
Jednání dopadla uspokojivě. Ministerstvo chce problém co nejdřív vyřešit. Už ve čtvrtek nás čekají další jednání se zástupci pojišťoven a nemocnic.
Kde vidíte problém?
Asi hlavně v lidském faktoru. Neochota lidí přijmout pacienta, jakási lenost ve službě. Hledá se x důvodů, proč pacienta nepřijmou, proč ho odmítnout a poslat někam jinam. Nemocnice se také často snaží vinu hodit na nás. Když to v některých nemocnicích jde, tak není důvod, proč by to v jiných nešlo. Od té doby, co se začalo o problému mluvit minulý týden vmédiích, tak nám neodmítli ani jednoho pacienta.
Problém má vyřešit nový elektronický systém...
My už takový systém používáme. Máme webové rozhraní s on-line databází volných lůžek, kde nemocnice zatrhávají volná místa. Bohužel ho používá jen zhruba polovina nemocnic.
Některé nemocnice mají k programu výhrady, prý je zastaralý.
Program je skutečně deset let starý a nemocnice k němu mají výhrady. Dohodli jsme se, že jej na základě jejich požadavků zaktualizujeme.
Co bude dál?
Bylo by dobré, kdyby se do řešení problému zapojily také zdravotní pojišťovny, které rozhodují o síti lůžek. Také by měly víc komunikovat nemocnice, to v současné době postrádám.