Proč jste se dal se svým týmem na vývoj právě sportovních her?
Hry vymýšlíme na základě toho, co nás baví a v čem vidíme potenciál
udělat něco lépe než ostatní. Ke sportovním hrám jsme se dostali přes
bratrovu zálibu v kreslení karikatur pro naše známé. Zkusili jsme tedy
tuhle zábavu protnout s naší prací. Bylo půl roku před mistrovstvím
světa v Brazílii ve fotbale a my jsme v tom viděli dobrou příležitost,
jak lidi zaujmout.
Jak se člověk dostane ke tvorbě her?
Vždycky nás bavilo hrát hry a od toho jsme se dostali i k jejich
vytváření. Já jsem se naučil programovat a brácha už od malička
neustále kreslí. Hry děláme už skoro deset let, ale před rokem a půl
jsme se rozhodli, že do toho půjdeme naplno a buď to vyjde nebo to
zabalíme.
Co jste pro svůj vývoj museli udělat?
Sestěhovali jsme se k sobě, najali ještě kamaráda a v jednom pokoji
bydleli i pracovali na mobilních hrách, s jejichž tvorbou jsme neměli
vůbec žádné zkušenosti. Nakonec jsme po devíti měsících vývoje a třech
zahozených herních prototypech konečně vydali naši první hru - Puppet
Soccer 2014, která se k našemu překvapení stala velmi populární
a stáhly si ji už víc než tři miliony lidí, což je na české poměry
velice slušné číslo.
Jak vidíte svou herní budoucnost?
Vydali jsme první logické hry a plánujeme také strategie, závody nebo
simulátory. Samozřejmě plánujeme další sportovní hry jako loutkový
tenis nebo aktualizaci naší hokejové hry pro letošní mistrovství
světa, jejíž verzi máme na mobilních obchodech z minulého roku.
To jste se opravdu vyvinuli. Co plánujete dál?
Od jednoho malého stolu, kde jsme s bratrem a kamarádem začínali, jsme
se dostali poměrně daleko. Máme vlastní kanceláře, postupně[ nabíráme
nové lidi a spolupracujeme s dalšími vývojářskými týmy. Nyní jednáme
také s jedním telefonním operátorem, což je pro budoucí tvorbu velkým
přínosem.
Co byste poradil začínajícím herním vývojářům?
Aby určitě začali od menších projektů, které dokáží dotáhnout do
zdárného konce a především je následně vydat, aby získali od lidí
tolik potřebnou zpětnou vazbu. Základem je dělat a vytvářet to, co
člověka baví, protože jinak nemůže nikdy podávat kvalitní výsledky v
tak kreativní práci jako je tvorba her. To je naše základní filozofie.