metro.cz

Počasí v Praze

2 °C / 9 °C

Pátek 19. dubna 2024. Svátek má Rostislav
Parkovací zóny (ilustrační foto) | foto: Profimedia.cz

Rozšíření parkovacích zón v Praze se odkládá. S jednou kartou zaparkujete na více místech

  14:35,  aktualizováno  14:55
Týden před schálení rozšíření placených zón dělá město revoluci. Všechno bude jinak a navíc nejdříve až za dva roky. Městské části jsou proti, ale magistrát slibuje řadu výhod.

Radní na svém dnešním jednání neschválili dokument, který měl zóny rozšířit na území Jarova v Praze 3 a na Prahu 5, 6 a 8. Zástupci magistrátní koalice TOP09 a ODS se dohodli, že město vypracuje koncept parkovacích zón pro celou Prahu. Zavedení nových zón se tak odkládá zhruba o rok a půl až dva roky.

"Motivem ke změněn byl systémový přístup," uvedl náměstek primátora pro dopravu Josef Nosek. Město nechá vypracovat studii pro celé území hlavního města a na jejím základě se pak rozhodne, kde další zóny zavede. Dosud to fungovalo tak, že každá městská část si vypracovala studie a plány, které předložila městu. To následně zóny zavedlo.

S kartou pro Prahu 4 zaparkujete i na osmičce

Nosek uvedl, že v novém materiálu by mělo být město rozděleno na centrum společně s širším centrem a zbytek města, ve kterém budou zóny fungovat jinak než ve středu Prahy. "Přinese to výhodu, že když si někdo koupí kartu v Praze 4, může zaparkovat v zóně v Praze 8," řekl Nosek. Nevýhodou pak podle něj je, že městské části, které čekají na zavedení zón, tak budou čekat nadále.

V Praze 5 měly zóny vzniknout na Smíchově a v Košířích na příjezdových komunikacích, v Praze 6 potom na Hradčanech, Dejvicích a v Bubenči. Původně měly začít fungovat od loňského podzimu, pak jejich zprovoznění město posunulo na začátek letošního roku. Proti zpoždění se už postavila radnice Prahy 5. "Je to skandální. Investovali jsme téměř dva miliony korun, abychom splnili podmínky magistrátu. Pokud dojde k dalšímu odkladu, hrozí, že se parkování v Praze 5 bude na magistrátu řešit až po volbách. To by znamenalo, že naši občané v centru nezaparkují ještě další 2 až 3 roky. Celý projekt se tak navíc bude muset aktualizovat," uvedl starosta Prahy 5 Miroslav Zelený s tím, že obsazenost ulic ve všední dny dosahovala až 140 procent parkovací kapacity.

Podle náměstka primátora Josefa Noska ale nepřijdou vypracované studie vniveč. Město je použije v rámci přípravy nového systému. Zda magistrát uhradí radnicím náklady, které do studií vložily, zatím není jasné. "Zřejmě ale nikoliv," řekl Nosek.

Zóny fungují už 17 let

  • První parkovací zóny se v ulicích Prahy objevily v roce 1996 v Praze 1 na pravém břehu. Postupně se rozšířily i do ulic Prahy 2, 3, 7 a 16, uvažovala o nich Praha 11 a u stanic metra je chce i Praha 4.
  • Cílem bylo zamezit vjezdu aut do centra města a ekonomicky regulovat pohyb vozidel. Lidé s trvalým bydlištěm v městské části si můžou pořídit za 700 korun roční parkovací kartu, se kterou mohou parkovat v rezidentních zónách vyznačených modrou barvou.

Komentáře

Hlavní zprávy

Ví, že ho fotíte? Snímky vašich ratolestí mohou zneužít pedofilové či vyděrači

vydáno 19. dubna 2024  5:00

Někdo by si mohl myslet, že největším strašákem sociálních sítí jsou falešné účty, které se vyjadřují do komentářů pod příspěvky a píšou hejty se záměrem...  celý článek

Fanoušci dopravy mají letos žně. V Benešově se opět můžou projet Hurvínkem

vydáno 18. dubna 2024  18:05

Pražské metro zahájilo provoz 9. května 1974. Výročí si dopravní podnik připomíná po celý rok. Kromě programu spojeného s oslavami padesáti let podzemky...  celý článek

Biker Michal Maroši se divákům otevře v dokumentu Ten, co slaví každý den

vydáno 18. dubna 2024  12:00

Vrcholových sportovců je nepočítaně, ale jen pár z nich může říct, že o nich někdo natočil film. Mezi takové nově patří i biker Michal Maroši, který si i...  celý článek

Postele XXL čekají v nemocnici na pacienty, kteří mohou vážit až 500 kilo

vydáno 18. dubna 2024  5:00

Skupina sestřiček na jednotce intenzivní metabolické péče (JIMP) na III. interní klinice Všeobecné fakultní nemocnice (VFN) v Praze na Karlově náměstí si...  celý článek