Letos budou po Praze i Brně také poprvé jezdit prototypy vyrobené přímo pro Rekola – originální rám, košík integrovaný v řídítkách, bezdušová kola s reflexním proužkem, která zajišťují dobrou viditelnost jezdců v noci.
„Originální rámy jsme nechali vyrobit v Evropě. Vybírali jsme jednotlivé komponenty od výrobců ze sedmi zemí. A výsledkem je vymazlené kolo, které je stvořeno pro městský bikesharing,“ říká zakladatel Rekol Vítek Ježek.
Od včerejška je v provozu prvních sto kol. Jejich počet bude narůstat podle vývoje počasí. Podle Ježka je v plánu vypustit v Praze do provozu 450 kol,“ uvedl Ježek.
Od jednorázových výpůjček si tvůrci projektu slibují vyšší dostupnost služby pro všechny.
„Kombinace kola a MHD předčí autodopravu velmi výrazně. Kolo je v centru města rychlejší a levnější dopravní prostředek. Stačí jízdu po městě na kole jen zkusit, aby lidé začali na kolech jezdit běžně a užívat si pohyb. Předvídáme, že díky této zkušenosti volba mezi kolem a osobním autem bude jasná. Proto jsme se rozhodli umožnit i jednorázové výpůjčky, které jsou vhodnou nabídkou jak pro turisty, tak občany, kteří by využívali bikesharing nárazově,“ dodává Ježek.
V rámci ročního členství lze kola nadále půjčovat a vracet do růžově vyznačené zóny. V některých místech (např. centrální část Prahy 1) bude zóna rozdrobena do tzv. ostrovních zón. Cílem této změny je zabránit tomu, aby uživatelé kola parkovali na nevhodných nebo obtížně dostupných místech.
Podmínky bikesharingu v roce 2017
|