„Škoda že místo neustálého nekvalitního lepení děr směsí z pytle a hlazení lopatou se stále nevyužívá v Praze český vynález – opravy pomocí infrazáření. Nebo jiné metody mladší než z 19. století, které lze navíc používat celoročně,“ kritizuje práci TSK na jejím Facebooku uživatel Jiří Brabenec. Podle zástupců správy se ale mýlí. Nejenže pracovníci TSK tuto technologii používají již od konce roku 2020, ale také si dopředu vytipovávají, jaký způsob opravy bude nejefektivnější. „Volíme to tak, jak to má největší smysl,“ vysvětluje mluvčí TSK Barbora Lišková a dodává: „Pokud se případně stane, že si řidič v ulicích hlavního města poškodí vozidlo ve výmolu, který nemohl předvídat, tak je možné u správců komunikací žádat o náhradu škody. Potřebné informace jsou k dispozici na našem webu.“
Inovativní mikrovlnná technologie, kterou čtenář i Lišková zmiňují, se nazývá FUTTEC. Slouží k rychlým a trvalým opravám výtluků na asfaltových vozovkách. Tato metoda má největší výhodu v tom, že při její aplikaci nevznikají žádné spáry. Zabraňuje tak opakování oprav jedné poruchy, a tedy i potřebě uzavírek. „Samotná oprava výtluku nebo trhliny do velikosti šedesát až osmdesát centimetrů není vázaná na dlouhodobou uzavírku či objížďku, protože zabere dvoučlenné posádce s jedním vozidlem a strojem FT3 maximálně hodinu času – a to v jakémkoli ročním období. Oprava je navíc trvalá,“ vysvětluje Jiří Rušikvas, zakladatel firmy FUTTEC.
Díry můžete hlásit
|