„Příliš nových informací momentálně nemáme. Chytřejší budeme zhruba v březnu, v dubnu. Hlavním kritériem výběrového řízení je vždy cena. Například splnění standardů kvality roli nehraje. Nové licence jsou vypsané na deset let a platné od 1. prosince 2024,“ říká pro deník Metro Martin Uher mladší s tím, že nejkvalitnější není vždycky nejlevnější.
Součástí podání je například vypsání nákladových položek, jako jsou nové autobusy, mzdy, cena paliva, stání autobusů či přejezdy a tak dále. Martin Uher má proti konkurenci výhodu v tom, že sídlí přímo v Mníšku pod Brdy, tedy zhruba uprostřed své trasy.
„Do poloviny února by měly být zveřejněny předběžné informace z otevírání obálek další vlny výběrových řízení v dalších částech Středočeského kraje. Na oficiálním potvrzení výsledků v první vlně, kde je i Mníšecko, si budeme muset ještě počkat. Konkrétní termín ještě v tuto chvíli neznáme,“ vysvětluje pro deník Metro mluvčí ROPID Filip Drápal.
„Osobně velmi lituji, pokud skončí, protože tak profesionální dopravu mít už nebudeme,“ komentuje čtenář deníku Metro Pavel Krs.