Sporná změna se týká pozemků o rozloze 50 hektarů. Za projektem s názvem Smíchov City stojí Sekyra Group. Společnost chce železniční sklady a část kolejišť v horizontu deseti až dvaceti let nahradit kancelářskými, obchodními a bytovými domy. Přestavba se dotkne i samotného nádraží, vznikne autobusový terminál a záchytné parkoviště. Změnu územního plánu před časem posvětila i rada města.
Kam pojedou auta ze Smíchova?
Rozpor mezi radnicemi a obyvateli Prahy 4 a Prahy 2 vyvolává především to, zda přes navrhovaný most povede pouze tramvajová doprava nebo zda přes něj budou moci projíždět automobily. Radnice čtvrté městské části je proti průjezdu aut. Obává se zvýšení dopravní zátěže. "Dopravní dopady pro Prahu 4 jsou skutečně veliké," uvedl předseda výboru Vladimír Schmalz.
Praha 2 naopak usiluje o to, aby přes most mohly jezdit auta a ulehčilo se tak dopravě v centru města. "Praha 2 je jednou z nejmenších městských částí s největší hustotou osídlení a vede přes ní severojižní magistrála, kde jezdí 100 tisíc automobilů denně," upozornil místostarosta Václav Vondrášek. Lidé podle něj trpí a jsou zoufalí. "Dopady jsou strašidelné," řekl.
Most se postavit musí, ale nejsou na něj peníze
Zatím se most stavět nebude. "Jde o investici v řádu miliard korun, na kterou město v dohledné době nebude mít prostředky," řekl radní pro dopravu Josef Nosek. "Most se ale v těchto místech stejně jednou postavit bude muset," doplnil.
Podle původního plánu měl most ústit do Jeremenkovy ulice. Po úpravě bude navržen s vyústěním proti Žlutým lázním. Projektován bude tak, aby po něm mohla jezdit automobilová doprava. Počítá se ale s tím, že půjde jen o rezervu a most bude využíván pouze pro kolejovou dopravu.