Nové metro
|
Dnes dokončený úsek se razil jinou metodou než opačná část z Vypichu ke stanici Dejvická. Proražení 750 metrů dlouhého úseku v hloubce zhruba 15 metrů mezi Motolem a Vypichem trvalo stavebníkům téměř celý rok. Podle mluvčího společnosti Hochtief CZ Michala Taliána byla rychlost ražby přibližně 2,5 metru za den. Součástí nově vzniklého tunelu je i 400 metrů dlouhá část pro otáčení vagonů metra. "Nyní budeme pracovat už přímo na dalším hloubení stanice metra Motol," řekl Talián.
Metro A bude prodlouženo z Dejvické až do Motola. Jinou metodou pracují dva razicí štíty pojmenované Tonda a Adéla, které razí tunely od Vypichu směrem do Dejvic. Hotové jsou tunelovací práce mezi Vypichem a budoucí stanicí Veleslavín. Štíty nyní razí tunel směrem do stanice Červený vrch. Poté bude zbývat ještě prorazit trasu ke stanici Dejvická.
Prorážka tunelu metra A
Část peněz na výstavbu Praha získá z EU, na zbytek si půjčí od Evropské investiční banky. Pro letošní rok s bankou vyjednala úvěr ve výši tří miliard korun