Radnice se inspirovala u podobného zákona z roku 2001, který urychlil stavbu dálničního obchvatu Plzně. "Jsem přesvědčen, že hlavní město Praha by mělo postupovat podle zmíněného příkladu a využít svou zákonodárnou iniciativu," uvedl Horálek. Zákon totiž musí předložit hlavní město.
"Přijetím zákona by se výrazně zrychlila a zjednodušila příslušná správní řízení a zkrátily lhůty," dodal starosta. Podle něj by se i zjednodušil výkup pozemků. "Správní lhůta by se zkrátila na polovinu a na jednání o výkupu by bylo 30 dnů, v případě neshod by se pozemky mohly vyvlastnit," upřesnil Horálek.
Stavba obchvatu se protahujeJak zjistil deník Metro, některé části pražského obchvatu budou hotové o několik let pozdeji než se předpokládalo. |
Pozemky budou stát miliardy korun
Z vnějšího okruhu se dosud nezačal stavět jihovýchodní úsek mezi dálnicí D1 a Běchovicemi a dále tři severní úseky od Ruzyně, přes Suchdol a Březiněves do Satalic. Investorem Pražského okruhu je stát, s výstavbou v příštích letech nepočítá. Jenom pozemky u Běchovic přitom mají stát šest miliard, tedy stejnou částku jako stavba celého okruhu.
Čtvrtou městkou část trápí především chybějící úsek mezi brněnskou dálnicí a Běchovicemi. Kvůli tomu jezdí tisíce aut a kamionů denně přes Spořilov. Místní obyvatelé si na to dlouhodobě stěžují. Praha proto usilovala rovněž o zákaz vjezdu kamionů do Prahy, na konkrétních podmínkách se ale nedohodla s ministerstvem dopravy.