metro.cz

Počasí v Praze

1 °C / 16 °C

Pátek 26. dubna 2024. Svátek má Oto

Stěrminál, Trudolfinum, Mardoní třída. Anticovidová kampaň s humorem získala ceny

  14:11
Dvě mediální kampaně, jejímž zadavatelem bylo Hlavní město Praha, bodovaly v soutěži ADC Czech Creative Awards. V jedné z nejprestižnějších soutěží kreativního průmyslu v Česku získaly ve třech kategoriích stříbro a dvakrát bronz Očkovací kampaně pro Prahu a Lockdownů už bylo dost. A to v podobě vizuálu, mluveného slova i copywrittingu. Kampaně zpracovala pro hlavní město agentura DDB Prague.
Sérii plakátů, kde byla pomocí slovních hříček pozměněna známá pražská místa,...

Sérii plakátů, kde byla pomocí slovních hříček pozměněna známá pražská místa, mohli Pražané spatřit v létě roku 2021 na nejrůznějších reklamních plochách po Praze i v on-line médiích. Kampaně bodovaly v soutěži ADC Czech Creative Awards, v jedné z nejprestižnějších soutěží kreativního průmyslu v Česku | foto: DDB Prague

Sérii plakátů, kde byla pomocí slovních hříček pozměněna známá pražská místa, mohli Pražané spatřit v létě roku 2021 na nejrůznějších reklamních plochách po Praze i v on-line médiích. Odborníci z webu mediar.cz ji loni v lednu zhodnotili jako jednu ze dvou nejlepších v České republice za rok 2021. A v roce 2022 získala také Zlaté pero za nejlepší reklamní text roku. Nyní tato kampaň slaví další úspěch, a to v soutěži ADC Czech Creative Awards, která hodnotí inovativní a kreativní práce v oblasti reklamy, designu, komunikace a digitálních médií.

„Ocenění nás velice těší, a i když to byla velká výzva, doufám, že už žádné další očkovací kampaně nebudou potřeba a budeme se moci více věnovat našim dalším projektům. Naše kampaně ukazují, že citlivě zvolená míra odlehčení může pracovat i s vážnější a složitější problematikou,“ uvádí ředitelka odboru médií a marketingu Magistrátu hl. m. Prahy Jana Berková.

Pro hlavní město kampaň připravila agentura DDB Prague a vedena byla jako nízkonákladová. „Naší spolupráce si moc vážíme a doufáme, že odvaha pražského magistrátu inspiruje i další. Kreativní přístup k očkovací kampani ukazuje, že posouvat laťku komunikace ve veřejné sféře má smysl, a že dobrá kreativa se dokáže vyrovnat i s obtížnými tématy a efektivně tak oslovit laickou i odbornou veřejnost,“ objasňuje Dora Pružincová, CCO agentury DDB Prague.

Zvuková podoba kampaně nazvaná Lockdownů už bylo dost, která se vysílala v rádiích a na nejrůznějších streamovacích platformách na internetu, vybojovala bronz v kategorii Sound. Tento rozhlasový spot též získal stříbro za příběhový copywriting. V něm se Magistrát hlavního města Prahy rozhodl přistoupit k vážnému tématu dlouhých lockdownů během pandemie covidu-19 namísto strašení opět s humorem.

Kampaň

  • Smyslem kampaně bylo odlehčeným způsobem motivovat veřejnost k očkování proti covidu-19 a zacílit přitom především na tehdy málo proočkované mladší věkové skupiny.
  • Konkrétně kampaň v nadsázce ukazovala, jak se Praha v době pandemie a následných lockdownů proměnila a že očkování je jedním ze způsobů, jak docílit toho, aby lidé mohli v hlavním městě znovu žít jako dřív.
  • Například Vinohrady se zde vlivem pandemie změnily na „Virohrady“, Národní třída se pak stala „Marodní třídou“ kvůli tomu, že byla v rámci posledního roku víceméně opuštěná.
Autor: Metro.cz

Hlavní zprávy

Generace Z snižuje průměr ve sjednávání životního pojištění. Co k tomu mladé lidi vede?

vydáno 25. dubna 2024  16:07

Mladá generace se mnohým může zdát jako nezodpovědná. Podle nové analýzy se ukazuje, že tomu tak není. Její zástupci totiž snižují průměr ve sjednávání...  celý článek

Dáte si lážo i plážo? Na kole za pivem, houpačkami, trampolínami i klobáskami

vydáno 25. dubna 2024  12:58

Vezměte děti na výlet v bezprostřední blízkosti Vltavy. Čekají na vás tři pecky, které jsou trochu gastronomické, trochu punkové a především velmi...  celý článek

Komerční sdělení

Město Split – 6 míst, které si užít v okouzlující Dalmácii

vydáno 26. dubna 2024

Chorvatsko je oblíbenou destinací a ročně láká spousty turistů. Čeká na vás spousta krásných míst, mezi jedno z těch nejoblíbenějších patří Split. Jde o...  celý článek

Komerční sdělení

Jak vybrat koberec do kuchyně, který doladí prostor

vydáno 26. dubna 2024

Kuchyně je pro mnoho z nás srdcem domova. Je to místnost, kde se setkáváme, vaříme a celkově trávíme spoustu času. Dlouho ovšem byla považována za...  celý článek