metro.cz

Počasí v Praze

1 °C / 3 °C

Středa, 21. listopadu 2018. Svátek má Albert.
Volební reklama Františka Čecha na Smíchově
Volební reklama Františka Čecha na Smíchově | foto: Metro.cz

Strany plní sloupy i po volbách

10. listopadu 2017  10:55 Filip Jaroševský Metro.cz
Je více než tři týdny po volbách do Poslanecké sněmovny, ale na sloupech v ulicích hlavního města jsou stále k vidění volební reklamy s fotografiemi některých kandidátů.

Dřevovláknité desky poutačů nápadně připomínající ty cirkusové poutače v lepším případě stále visí na sloupech, v horším se válí na zemi pod nimi.

Ačkoliv mluvčí magistrátu Vít Hofman minulý týden předpovídal, že budou již v polovině tohoto týdne všechny poutače odstraněny, v okolí smíchovského nádraží v Praze 5 či v okrajových částech metropole jsou stále k vidění. „Je nutno připomenout, že bylo osazeno bezmála devět tisíc sloupů,“ řekl deníku Metro Hofman.

Správce poutačů, jímž je firma Acton, totiž svůj úkol nestihl včas. Úplně původně měly z ­kandelábrů zmizet už do minulého pátku, to ale firma nestihla. Nyní jí zbývá odstranit zhruba desetinu desek. „Do konce tohoto týdne bude již vše odinstalováno,“ sliboval pro Mladou frontu Dnes Radovan Porlovan ze společnosti Acton.

Pronájem jednoho sloupu vyšel politické strany na zhruba korunu denně. Nejvíce sloupů podle statistik obsadili sociální demokraté (2474 poutačů), následováni byli lidovci se 1761 poutači, Piráty s 1407 a ­TOP 09 s­ 1099 sololitovými plakáty.

Posledně jmenovaná strana má v rámci své kampaně na kontě ještě jednu perličku. Nejen čtenářům deníku Metro ještě před volbami překážely její reklamní kvádry stojící na chodnících a hlásající slogan „Neuhneme“. Na náměstí Republiky či na Národní třídě tak před nimi museli naopak uhýbat chodci.

Podobný problém s takovým kvádrem strany Starostové a nezávislí měl i čtenář Tomáš Nahodil na Ládví. „Strana píše, že má stát sloužit, ne překážet. A jejich reklama může překážet,“ kritizoval Nahodil.

Řada politických stran ještě nemá spočítáno, kolik za pronájem sloupů zaplatila. Jedni z ­mála, kteří to již vědí, jsou Piráti, kteří vyčíslili utracenou sumu na zhruba 65 tisíc korun. V letošní kampani měla strana ještě jedno specifikum. Ačkoliv většina „přesluhujících“ reklam na sloupech nyní vykazuje známky opotřebení, ty pirátské odolávají díky plastovému podlepení dřevovláknitých desek.

Komentáře

Hlavní zprávy

Hurá na kluziště. Deník Metro připravil velký přehled, kde si v Praze zabruslíte

Bruslařskou plochu na Letenské pláni naleznete v blízkosti ulice Milady...
vydáno 21. listopadu 2018  6:29

Zima se blíží a k ní neodmyslitelně patří i ledové radovánky. A protože pražská kluziště pomalu otevírají své brány, přináší vám deník Metro přehled míst,...  celý článek

Na mobilu jsou Češi závislí. Datlují i v autě na červené

Surfujeme i v MHD
vydáno 20. listopadu 2018  15:24

Deník Metro vyrazil do ulic. Pozorovali jsme, kolik lidí nepustí chytrý telefon z ruky.  celý článek

Jako důchodci si pohoršíme, myslí si Češi. Nejvíce je straší fyzická bezmocnost

Ilustrační snímek
vydáno 20. listopadu 2018  13:14

Délka absolutního dožití se neustále prodlužuje. Před sto lety umírali čeští muži v průměru ve 47 letech, ženy o dva roky později. Dnes žijí ženy o třicet...  celý článek

Sloupek Jakuba Koháka: Jiřina! Jiřina!

Jakub Kohák
vydáno 20. listopadu 2018  11:58

„Už jsme měli Jiřího Lábuse, Jana Bergera, Jirku Skaláka, nejrůznější Miss a Mistéry,“ píše Jakub Kohák.   celý článek

Vaše fotky z Prahy

Máte pro nás zajímavý tip nebo Vás něco trápí a my Vám můžeme pomoct?

Napište nám