StřížkovStavba začala 24. května 2004, pro cestující byla stanice otevřena 8. května 2008.
|
„Celá stanice Střížkov je vlastně překladištěm nemocí a infekcí, které si domů nosíme na botách,“ stěžuje si čtenář deníku Metro Mirek Vitásek.
Podle mluvčího dopravního podniku Jiřího Štábla zde s holuby bojují od zahájení provozu v roce 2008. Bez úspěchu. „Holubi tu vždy budou mít navrch,“ krčí rameny Štábl, podle něhož je vzhledem ke spoustě konstrukcí v klenbě stanice fakticky neochranitelná.
Holubům v nezabrání ani bodliny, ani elektronické plašiče, které je měly odpuzovat od prostoru dveří. „Jejich funkčnost je vzhledem k výsledku silně diskutabilní. Nenašel se totiž nikdo, kdo by potvrdil jejich účinnost,“ dodává Štábl.
Stanici podle něj souží také další neduhy, které jsou spojeny s jejím designem. „Ve slunečných dnech zde strojvedoucí oslňují odrazy od skleněných ploch,“ komentuje řešení stanice Štábl.
Podle architekta Patrika Kotase, který stanici metra Střížkov navrhl, není na vině samotný projekt, ale jeho špatná správa. „Vždycky mě zamrzí, když má někdo něco na starost a distancuje se při prvním problému,“ kroutí hlavou Kotas.
„Přitom se dopravní podnik se Střížkovem chlubí na každém druhém letáku,“ dodává architekt. Stanice má podle něj mnoho výhod, které by dopravnímu podniku měly ušetřit dostatek financí a umožnit najít kvalitní řešení. „Už jen to, co ušetří za elektřinu, která je zde potřeba jen večer,“ dodává Kotas.
Jediným účinným opatřením se v tomto případě jeví odchyt nebo jiný způsob redukce přemnožené holubí populace. K jeho objednání se však nemá ani dopravní podnik, ani městská část. „Každý majitel pozemku a nemovitosti si musí svou nemovitost hlídat. Eventuálně i odchytávat holuby,“ říká Dagmar Brabcová z odboru pro životní prostředí Prahy 9.