metro.cz

Počasí v Praze

3 °C / 5 °C

Neděle, 19. listopadu 2017. Svátek má Alžběta.
Moment z klipu Fakulty sociálních věd UK.
Další 2 fotografie v galerii
Moment z klipu Fakulty sociálních věd UK. | foto: Repro youtube.comMetro.cz

Studentské klipy se musí dělat opatrně, pak mohou mít dopad

6. února 2017  11:13 Marek Hýř, Pavel Urban Metro.cz
Sex není dobrá propagace školy. Tím se řídila Slezská univerzita v Opavě, když chtěla v roce 2014 zapojit studenty a nechala je, aby zkusili vytvořit promovideo školy.

Trapas, reagovali studenti

  • Říká se, že i špatná reklama, je reklama. To platí i pro video Fakulty sociálních věd Univerzity Karlovy.
  • V klipu z roku 2012 si dva studenti objednají v restauraci sociologii a politologii. Číšník jim pak přinese láhve s etiketami „Sociologie“ a „Politologie“ a doslova jim je naleje do hlavy.
  • Video na Youtube sbírá spíše „palce dolů“ než chválu a kritizují ho i sami studenti UK: „To se trochu nepovedlo no...,“ napsal jeden z nich do komentářů pod video.



Z došlých příspěvků by pak rektoři vybrali nejlepší, který by se používal jako reklama pro budoucí žáky. Soutěž se ale nepovedla. Klipy přišly dva. Jeden z nich s heslem „Zde se plodí vzdělanost“ končí souloží na školním záchodku. Škola soutěž zrušila a zdůvodnila to tím, že klipů přišlo málo, a že studenti údajně nepochopili zadání. Zmíněné video je ale na Youtube dál k vidění a má přes 800 tisíc zhlédnutí.

Fotogalerie

Ne vždycky se tedy propagační video školy povede. „Když se zapojí přímo studenti dané školy do výroby videa a je dobře udělané, tak to může mít dopad, hlavně na případné uchazeče,“ říká psycholog Jan Kulhánek z Psychoterapie Anděl. Často ale školy nemají peníze na to, aby na výrobu pozvaly profesionální agenturu, nebo pak šetří na propagaci, což může být podle Kulhánka kámen úrazu. „Pak můžete mít ve videu i známého herce, ale nebude to mít správný význam,“ uvádí Kulhánek.

Podle Kulhánka se školy pouští do této propagace z důvodu zviditelnění pro případné uchazeče, ale v dnešní době jsou k podobným krokům i trochu dohnané konkurencí. „Bohužel, vidím to na jedné soukromé škole, která zaspala s propagací dobu. Neuvědomují si, že nejde používat moderní nástroje komunikace postaru,“ dodává Kulhánek.

Propagační náborové video pro přilákání studentů technických oborů se rozhodl natočit Karlovarský kraj ve spolupráci s Karlovarskou agenturou rozvoje a podnikání. Video je venku necelé tři měsíce a zatím má jen několik stovek zhlédnutí.

„Agentura ještě bude dělat kampaň na propagaci videa jak mezi žáky, tak i rodiči,“ řekla mluvčí Karlovarského kraje Jana Pavlíková. Ta zatím netuší, jestli už má video nějaký dopad. „To se projeví až později v porovnání s počtem uchazečů oproti loňsku.“

Ve snímku nazvaném Technika a Karlovarský kraj padají na úvod otázky: „Kolik chyb můžeš v životě udělat? Kolik správných rozhodnutí tě čeká? Kdo rozhoduje o úspěchu a prohře?“ A odpověď zní jasně: „Jsi to ty.“

Podle Pavlíkové se kraj rozhodl natočit video proto, že se rok od roku snižuje počet uchazečů o technické obory. „Chtěli jsme, aby případní zájemci viděli, že jsou školy v našem kraji kvalitně vybavené a mají pak široké uplatnění v zaměstnání.“



Komentáře

Hlavní zprávy

Test vozu Lexus CT 200h: Hledá se majitel. Zn.: Musí mít styl

Pod kapotou modelu CT 200h však zní stará písnička: osmnáctistovka zážehový...
vydáno 19. listopadu 2017  8:55

V okolí Madridu jsme jako jedni z prvních zkoušeli modernizovaný Lexus CT 200h.  celý článek

Kozí mléko pomáhá vývoji dětské psychiky

Kozy jsou chytré i zvědavé jako opice, to potvrzuje i pan Vlček.
vydáno 19. listopadu 2017  6:56

Dětskou psychiku lze rozvíjet i pestrou a bohatou stravou.  celý článek

2,5 milionu dní jsme proleželi za úrazy

Na jednašedesátiletého muže se v Hlučíně zřítila zeď vysoká dva metry a široká...
vydáno 18. listopadu 2017  15:21

Mnoho pracovních úrazů má stále stejnou příčinu.  celý článek

Nezajímají mě Nekonečné intelektuální kydy, říká scénárista Petr Kolečko

Petr Kolečko
vydáno 18. listopadu 2017  11:15

Těsně za sebou měl premiéru své nové divadelní hry dvě noci na Karlštejně a filmu Bajkeři. Na oba počiny je hodně vidět, neboť jméno scenáristy Petra...  celý článek



Vaše fotky z Prahy

Máte pro nás zajímavý tip nebo Vás něco trápí a my Vám můžeme pomoct?

Napište nám