metro.cz

Počasí v Praze

19 °C / 27 °C

Úterý, 21. srpna 2018. Svátek má Johana.
Se svými 4784 mm délky nepatří kabrio mustang k prckům. Nijak se nekrotí ani...
Dalších 8 fotografií v galerii
Se svými 4784 mm délky nepatří kabrio mustang k prckům. Nijak se nekrotí ani při spotřebě. Pětilitrový motor si říká o 15 litrů na sto kilometrů. | foto: Petr Holeček, Metro.cz

Test: Černá je duše mustangu

19. srpna 2017  16:21 Petr Holeček Metro.cz
Legendárnímu kupé uřízli střechu. Osmiválec ale nezanechal pochyby: tohle je mustang!

Pokud s černým svalovcem s koněm ve znaku vjedete do některé z českých vesnic, rozdělíte lidi na dva tábory. Těm prvním se rozklepe kafe v hrnku a budou nadávat, kdo to na návsi tak hlasitě brblá. A druhým se zase rozklepou kolena, protože právě projíždí jejich sen. Buďte si jistí, že obě skupiny se za vámi ohlédnou.



Fotogalerie

Dlouhatánská kapota s nádherným kukučem žraloka, trčící čelní sklo, žádná střecha, a nakonec červeně svítící radiátory, jak se přezdívá zadním lampám. Ford Mustang je ten typ auta, se kterým se raději budete toulat letním podvečerem s pěknou holkou po boku než někde závodit.

Třebaže k tomu vybízí: v Evropě máte na výběr buď 2,3litrový čtyřválec z Focusu RS, nebo osmiválec s atmosférickým plněním. A ten prostě k takovému typu auta patří. Mustangu někteří vyčítají necitlivé řízení a tuhost. Jenže to je jeho přednost. To auto není pro každého, řidič musí při kočírování 421 koní pětilitrového osmiválce přemýšlet.

Funkce na „zlobení“

Malujete si rádi?

● Osmiválce (od příštího roku i slabší motorizace!) mustangů mají funkci Line Lock, která při rozjezdu na 15 sekund zablokuje přední kola, takže ty zadní můžete na místě usmažit a nakreslit si tak na asfalt čáry. Oficiálně jde o zahřívání pneumatik pro závody ve sprintu. V Austrálii tuto kratochvíli zakázali.

● Elektronická stabilizace je zcela vypínatelná. To je odkaz na staré časy, kdy ještě auta zcela ovládal řidič.

Zadní pohon umí při necitlivém zrychlování udělat pěknou paseku, a ačkoli se ocelové brzdy Brembo zdají zpočátku tuhé, nakonec 1,8 tuny vážící auto ovládnou. Jasně, námi naměřené zrychlení z nuly na stovku za 4,9 sekundy na prázdné okresce potěší, vyzkoušíte i parádní vůni spálených gum při nějakém tom driftu, ale síla této legendy tkví v její majestátnosti. Takže vám ani nebude vadit šestistupňový automat, který byste v mustangu s pevnou střechou (a logicky tedy i lepšími jízdními vlastnostmi) zřejmě nechtěli. Kabrio není na řezání zatáček, což pochopíte, jakmile si nějakou opravdu rychle projedete.

Duch auta podtrhuje plaketa odkazující na rok 1964, kdy se mustangy začaly vyrábět, ale také velmi povedená kombinace barev interiéru. Červená sedadla s černým zbytkem působí prostě ďábelsky. A střecha? Dole je do osmi sekund. Skládá se příjemně za zadní sedadla, takže neubírá místo v kufru.

Se slabším motorem lze v Česku mustang pořídit už za milion a šedesát tisíc, osmiválce jsou dražší o 130 tisíc, námi testované kabrio vyjde Mrkne okem a je váš. na 1 340 000 Kč.



Komentáře

Hlavní zprávy

Naše plíce jsou starší než my

Kouření (ilustrační foto)
vydáno 21. srpna 2018  14:42

Myslí mladí, tělem zchátralí. To je problém řady Čechů.  celý článek

Sloupek Martina Švihly: Šaty škrtí člověka

Martin Švihla, učitel aikida a lektor osobního rozvoje
vydáno 21. srpna 2018  13:13

Prodavač odvětil, že tak se teď oblečení šije a že právě tohle je moje velikost.  celý článek

Místo fotbalového hřiště má stát pětipatrový dům

Kvůli domu místní přijdou o své sportoviště.
vydáno 21. srpna 2018  11:30

Smíchovské trápí developerský projekt, jenž má ubrat zeleň a dopravně zatížit jejich čtvrť.  celý článek

Jan Petránek vzpomíná na dny okupace prožité v rozhlase

Jan Petránek
vydáno 21. srpna 2018  9:30

Novinář a literát Jan Petránek pracoval v srpnu roku 1968 v Československém rozhlasu. V osudový den mířil do jeho budovy ze své chaty. Na ty chvíle...  celý článek



Vaše fotky z Prahy

Máte pro nás zajímavý tip nebo Vás něco trápí a my Vám můžeme pomoct?

Napište nám