metro.cz

Počasí v Praze

15 °C / 27 °C

Úterý, 17. července 2018. Svátek má Martina.
Opel se vrací mezi elitu. Co se designu týče, tak určitě. Povedené auto!
Opel se vrací mezi elitu. Co se designu týče, tak určitě. Povedené auto! | foto: Petr Holeček, Metro.cz

Test: Opel zpátky na výsluní. Tohle je pořádná insignia

5. listopadu 2017  17:31 Petr Holeček Metro.cz
Nový Opel Insignia se povedl. Do třídy manažerských sedanů přinesl tenhle krasavec konečně čerstvý vítr.

„Díky nové insignii se mi zase opely začaly líbit. Předjížděla mě na dálnici a je to krásný auto,“ napsal mi nedávno kamarád, když viděl druhou generaci modelu Opel Insignia. Ten oproti původní verzi o dost narostl, také zhubl a dostal drsnější vizáž. To ho také dostalo zpět do hry o sympatie manažerů. To auto je sympatické už při srovnání s předchozím modelem: usedáte skoro jako do sporťáku, je bez milimetru o tři centimetry nižší. Také ale delší, širší a vůbec působí mnohem dynamičtěji. 



Pro toulky vinařskou oblastí Pálava jako stvořená.

Pro toulky vinařskou oblastí Pálava jako stvořená.

Model se samozřejmě chlubí lepšími jízdními vlastnostmi, zajímavějším designem i novými motory. Jako konkurenty má na mušce o něco dražší Volkswagen Passat, Škodu Superb a Ford Mondeo.

K testu jsme si vzali hned to nejzajímavější, co je na trhu. Vlajkovou loď, která se prodává od 850 tisíc korun. Insignia GS 2.0 Turbo má 260 koní,  osmistupňový automat a stálý nebo přiřaditelný pohon všech kol. 4897 milimetrů dlouhé auto je radost řídit. Je to tichý koráb na dlouhé přesuny, dostatečně silný pro zábavu a také akorát prostorný pro čtyři dospělé, kteří jedou na jednání. Stačí pak i na víkendové toulky s rodinou. Vyzkoušeno je, že se na zadní sedadla vejdou i tři děti s podsedáky.

Základní objem kufru je v případě liftbacku 490 litrů. To je sice o 40 litrů méně než u první generace, ale na čtyři velké batohy stačí. A ty nové motory? Benziny 1.4 Turbo a 1.6 SIDI Turbo šly do důchodu a nahradil je agregát 1.5 Turbo s výkony 103 a 121 kW, který lze spojit buď s manuálem, nebo  automatem. Námi testovaným vrcholem v nabídce motorů je pak benzinové 2.0 Turbo o výkonu 191 kW. Označení Grand Sport si to auto právem  zaslouží. Řízení je přesné, motor agilní (pod deset litrů na sto ale nejde) a při průjezdu zatáčkami je vůz neomylný – žádná nedotáčivost ani náklony. Tomu pomáhá i rozdílné spínání každé ze spojek tak, aby se auto ideálně stočilo bez tradičního přibržďování kol. 



Komentáře

Hlavní zprávy

Sloupek Ondřeje Šteffla: Mozek na prázdninách

Ondřej Šteffl
vydáno 16. července 2018  14:31

„Některé děti po prázdninách rozumějí něčemu, čemu předtím nerozuměly,“ píše ve svém sloupku zakladatel ScioŠkol.  celý článek

Novou inscenaci Viktora Tauše uvedou na Jatkách

Zkoušení hry už je v plném proudu.
vydáno 16. července 2018  12:16

Hra Amerikánka je sondou do historie 80. let v Československu. Představí se v ní Eliška Křenková a Tereza Voříšková.  celý článek

Korunu milujeme, euro je nám volné

Ilustrační snímek
vydáno 16. července 2018  10:50

Češi se do eurozóny nehrnou. Jednotnou evropskou měnu nechtějí tři čtvrtiny z Čechů. Koruně naopak pořád hodně věříme.   celý článek

Metropole sjednotí všechny cedule

Ilustrační snímek
vydáno 16. července 2018  8:40

Problémy pražského orientačního systému zkoumají experti. Jeho design se bude řešit za rok.  celý článek



Vaše fotky z Prahy

Máte pro nás zajímavý tip nebo Vás něco trápí a my Vám můžeme pomoct?

Napište nám