metro.cz

Počasí v Praze

15 °C / 27 °C

Úterý, 19. června 2018. Svátek má Leoš.
Pod kapotou modelu CT 200h však zní stará písnička: osmnáctistovka zážehový...
Pod kapotou modelu CT 200h však zní stará písnička: osmnáctistovka zážehový čtyřválec, který má pouze sto koní. | foto: Petr Holeček, Metro.cz

Test vozu Lexus CT 200h: Hledá se majitel. Zn.: Musí mít styl

19. listopadu 2017  8:55 Petr Holeček Metro.cz
V okolí Madridu jsme jako jedni z prvních zkoušeli modernizovaný Lexus CT 200h.



Nejmenší model luxusní odnože japonské automobilky Toyota měl vždycky problém s identitou. Zástupce nižší střední třídy Lexus CT 200h se pyšnil tím, že to byl hatchback a hybrid k tomu, což bylo stále neobvyklé. Do karet mu hrál i vyzývavý design, vychvalovaný podvozek a tichý chod, jenže byl poměrně drahý.

Maska s vřetenem typická pro Lexus je krásná, co se týče rýsovacího prkna, designéři si vyhráli s přechodem zadního okna do boků, zadní sloupky vypadají zajímavě a ladná je i silueta, která zdánlivě připomíná kombíka. Ale stačí to?

Maska s vřetenem typická pro Lexus je krásná, co se týče rýsovacího prkna, designéři si vyhráli s přechodem zadního okna do boků, zadní sloupky vypadají zajímavě a ladná je i silueta, která zdánlivě připomíná kombíka. Ale stačí to?

Třebaže se ho celkově od roku 2010 prodalo tři sta tisíc kusů, v Evropě to bylo pouze sedmdesát tisíc. V USA byl pro malý zájem stažen z trhu, a pokud jste ho potkali na české silnici, měl pravděpodobně zahraniční značku. Češi mu vůbec nepropadli a to ani přes různé slevové akce. Jako konkurent první řady BMW nebo Audi A3 příliš nezafungoval – a to právě kvůli mnoha tvářím, co měl. Jako auto pro mladé byl drahý, jako hybridní model stále ještě nepochopený a pro milovníky značky Lexus málo luxusní a navíc malý. Nedokázal si najít místo na trhu, ačkoli mu některé přednosti nešlo upřít.

A nejde mu je upřít ani u nového faceliftu. Maska s vřetenem typická pro Lexus je krásná, co se týče rýsovacího prkna, designéři si vyhráli s přechodem zadního okna do boků, zadní sloupky vypadají zajímavě a ladná je i silueta, která zdánlivě připomíná kombíka. Ale stačí to? 

Modernizace toho moc nepřinesla: drobné změny na masce, nová světla, uvnitř větší displej infotainmentu, který má nyní deset palců. Ovládání palubního systému ale stále běží přes joystick. Přibyli také asistenti – CT teď sleduje jízdu v pruzích, má adaptivní tempomat, čte značky a přepíná dálková světla automaticky. 

Pod kapotou modelu CT 200h však zní stará písnička: osmnáctistovka zážehový čtyřválec, který má pouze sto koní. Spolupracuje s elektromotorem o napětí 650 V, kombinovaný výkon je dohromady 136 koní. V serpentinách jsme auto zkoušeli při velmi dynamické jízdě. Ano, jede svižně, drží v zatáčkách, ale na závodění není. Tomuto míšenci spíše sluší město. A nějaký řidič, co má svůj styl, fandí hybridům a rád se odlišuje. A nehledí na korunu, cena startuje na 720 tisících korunách.



Komentáře

Hlavní zprávy

Botičku můžete zaplatit už i kartou

Ilustrační snímek
vydáno 19. června 2018  10:55

Hledáte bankomat na zaplacení pokuty od strážníků za parkování? Zkuste to bezhotovostně.  celý článek

Sukénkové kamelotky v ulicích metropole

Vítězná fotografie Lenky Novotné s kamelotkou.
vydáno 19. června 2018  9:30

Za fotky s netradičními kameloty Metra vyhrálo pět čtenářů.  celý článek

Tramvaj srazila tolik chodců, co jindy za rok

Na pražském náměstí I. P. Pavlova srazila tramvaj dva lidi, záchranáři je na...
vydáno 19. června 2018  7:48

Projekt dopravního podniku, který má Pražany opět přimět k větší opatrnosti, podporuje deník Metro.  celý článek

Vymývatelné PET lahve? V Česku zatím nebudou

Vojtěch Vosecký
vydáno 19. června 2018  5:55

Když v Německu vrátíte v obchodě PET lahev, dostanete za ni 0,25 eura. Také v Česku se v poslední době mluví o zálohovaném systému na lahve z plastu. Jak...  celý článek



Vaše fotky z Prahy

Máte pro nás zajímavý tip nebo Vás něco trápí a my Vám můžeme pomoct?

Napište nám