metro.cz

Počasí v Praze

4 °C / 11 °C

Středa, 14. listopadu 2018. Svátek má Sáva.
Pod kapotou modelu CT 200h však zní stará písnička: osmnáctistovka zážehový...
Pod kapotou modelu CT 200h však zní stará písnička: osmnáctistovka zážehový čtyřválec, který má pouze sto koní. | foto: Petr Holeček, Metro.cz

Test vozu Lexus CT 200h: Hledá se majitel. Zn.: Musí mít styl

19. listopadu 2017  8:55 Petr Holeček Metro.cz
V okolí Madridu jsme jako jedni z prvních zkoušeli modernizovaný Lexus CT 200h.

Nejmenší model luxusní odnože japonské automobilky Toyota měl vždycky problém s identitou. Zástupce nižší střední třídy Lexus CT 200h se pyšnil tím, že to byl hatchback a hybrid k tomu, což bylo stále neobvyklé. Do karet mu hrál i vyzývavý design, vychvalovaný podvozek a tichý chod, jenže byl poměrně drahý.

Maska s vřetenem typická pro Lexus je krásná, co se týče rýsovacího prkna, designéři si vyhráli s přechodem zadního okna do boků, zadní sloupky vypadají zajímavě a ladná je i silueta, která zdánlivě připomíná kombíka. Ale stačí to?

Maska s vřetenem typická pro Lexus je krásná, co se týče rýsovacího prkna, designéři si vyhráli s přechodem zadního okna do boků, zadní sloupky vypadají zajímavě a ladná je i silueta, která zdánlivě připomíná kombíka. Ale stačí to?

Třebaže se ho celkově od roku 2010 prodalo tři sta tisíc kusů, v Evropě to bylo pouze sedmdesát tisíc. V USA byl pro malý zájem stažen z trhu, a pokud jste ho potkali na české silnici, měl pravděpodobně zahraniční značku. Češi mu vůbec nepropadli a to ani přes různé slevové akce. Jako konkurent první řady BMW nebo Audi A3 příliš nezafungoval – a to právě kvůli mnoha tvářím, co měl. Jako auto pro mladé byl drahý, jako hybridní model stále ještě nepochopený a pro milovníky značky Lexus málo luxusní a navíc malý. Nedokázal si najít místo na trhu, ačkoli mu některé přednosti nešlo upřít.

A nejde mu je upřít ani u nového faceliftu. Maska s vřetenem typická pro Lexus je krásná, co se týče rýsovacího prkna, designéři si vyhráli s přechodem zadního okna do boků, zadní sloupky vypadají zajímavě a ladná je i silueta, která zdánlivě připomíná kombíka. Ale stačí to? 

Modernizace toho moc nepřinesla: drobné změny na masce, nová světla, uvnitř větší displej infotainmentu, který má nyní deset palců. Ovládání palubního systému ale stále běží přes joystick. Přibyli také asistenti – CT teď sleduje jízdu v pruzích, má adaptivní tempomat, čte značky a přepíná dálková světla automaticky. 

Pod kapotou modelu CT 200h však zní stará písnička: osmnáctistovka zážehový čtyřválec, který má pouze sto koní. Spolupracuje s elektromotorem o napětí 650 V, kombinovaný výkon je dohromady 136 koní. V serpentinách jsme auto zkoušeli při velmi dynamické jízdě. Ano, jede svižně, drží v zatáčkách, ale na závodění není. Tomuto míšenci spíše sluší město. A nějaký řidič, co má svůj styl, fandí hybridům a rád se odlišuje. A nehledí na korunu, cena startuje na 720 tisících korunách.

Komentáře

Hlavní zprávy

Kapsle místo pytlíků a tašek

Člen realizačního Hynek Balík představuje nabídku potravin.
vydáno 13. listopadu 2018  12:20

Bezobalový výdej potravin míří do obchodů, vyzkouší ho v Praze. Hned dvě prodejny značky Country Life začnou v nejbližších měsících testovat projekt...  celý článek

Sloupek Martina Švihly: Na levém místě

Martin Švihla, učitel aikida a lektor osobního rozvoje
vydáno 13. listopadu 2018  11:11

A pán si nenechal nic líbit, pohoršeně nadával na procházející lidi, píše Martin Švihla ve svém sloupku.  celý článek

Nádraží v novém, jen se neví kdy

Obří terminál na Smíchově bude možná vypadat takto.
vydáno 13. listopadu 2018  9:45

Smíchovský uzel získá kabát asi za miliardu. Za pět let tu zaparkují autobusy, vlaky i tisíce aut.  celý článek

Vnitrobloky žijí, o dvorky je zájem

Přehlídka vnitrobloků se konala 15. září.
vydáno 13. listopadu 2018  7:30

Odborníci poradí, jak zazelenit betonová prostranství.  celý článek

Vaše fotky z Prahy

Máte pro nás zajímavý tip nebo Vás něco trápí a my Vám můžeme pomoct?

Napište nám