metro.cz

Počasí v Praze

2 °C / 6 °C

Sobota, 18. listopadu 2017. Svátek má Romana.
Pro posílení imunity stačí už i malá procházka.
Pro posílení imunity stačí už i malá procházka. | foto: Profimedia.cz

Tipy na posílení imunity a na boj proti jarní únavě

1. dubna 2017  5:51 Kamila Hudečková, Metro.cz
Trocha otužování a pestrá strava posílí vaši imunitu.

Jarní únava není výmysl, organismus je po zimě opravdu unavený a časté střídání teplot, které je pro jarní období typické, je pro tělo vyčerpávající. S tím mohou souviset i nejrůznější virózy, které nás ani na jaře nenechají v klidu. Zkuste pár tipů na posílení imunity a zmírnění jarní únavy.



Snažte se hýbat a choďte ven

Už jste to určitě slyšeli tisíckrát, ale je to tak – jakmile zařadíte do svých aktivit pohyb, sport, budete více venku, začnete se aspoň trochu otužovat, posílíte imunitu. Pozor ale na prochladnutí – přiměřeně se oblékejte, a když venku prší, je tam zima a ještě fouká, je lepší si zacvičit doma nebo jít do posilovny.

Nezapomeňte také na pitný režim, který zajišťuje vyplavování škodlivých látek z těla, čímž pomáhá k detoxikaci organismu a zabraňuje dlouhodobému přetížení imunitního systému.

Trocha špíny není na škodu

Nebojte se špíny, i ta dokáže imunitní systém posílit. Jak? Když se ušpiníme, vyprodukuje imunitní systém více protilátek, které pomáhají vést lepší boj s nemocemi. Proto je dobře, když rodiče malým dětem občas umožní se trochu ušpinit. Brzký kontakt se zvířaty také není na škodu – interakce s jejich bakteriemi pomáhá produkci imunitních látek. Dotyčný člověk ale samozřejmě nesmí trpět alergií na dané zvíře.

Jezte pestrou, vyváženou stravu

I to, co jíte, dokáže velmi ovlivnit obranyschopnost těla. Důležité je, aby byla strava vyvážená a zásobovala organismus správnou kombinací důležitých látek a vitaminů. Dlouhodobé výzkumy ukazují, že velké množství těchto látek se nachází v mase mořských ryb. A to zejména vitamin D, fosfor a omega-3 mastné kyseliny.

Co imunitě nepřidá?

Je spousta činností i látek, které imunitě zrovna nepřidají. Patří sem nadměrná konzumace alkoholu, káva, kouření, stres či nezdravá jídla. Imunitu může narušovat i dlouhodobá samota, nadměrná fyzická zátěž anebo příliš vytopená místnost na spaní.



Komentáře

Hlavní zprávy

Výživu mají řešit i ti starší lidé

(ilustrační foto)
vydáno 18. listopadu 2017  6:06

Až 50 procent seniorů trpí podvýživou, aniž by si toho byli vědomi, odhadují odborníci.  celý článek

Na Čokoládovém festivalu ochutnáte i tu z Afriky

Letošní ročník se ponese v duchu oslav původu čokolády, a proto organizátoři...
vydáno 17. listopadu 2017  17:44

Oslaďte si sychravý podzim na Čokoládovém festivalu v Praze.  celý článek

Sloupek Julie Červené: Načasování

Julie Červená
vydáno 17. listopadu 2017  15:37

„Já bych do toho šla, to bude dobré.“ Tahle věta rozhodla.  celý článek

Noc divadel nabídne přes 500 událostí

Noc divadel v Brně
vydáno 17. listopadu 2017  12:55

Pátý ročník celorepublikové akce láká v sobotu na představení, setká ní s herci či noční prohlídky divadel.  celý článek



Vaše fotky z Prahy

Máte pro nás zajímavý tip nebo Vás něco trápí a my Vám můžeme pomoct?

Napište nám