metro.cz

Počasí v Praze

12 °C / 26 °C

Sobota, 21. dubna 2018. Svátek má Alexandra.
Pro posílení imunity stačí už i malá procházka.
Pro posílení imunity stačí už i malá procházka. | foto: Profimedia.cz

Tipy na posílení imunity a na boj proti jarní únavě

1. dubna 2017  5:51 Kamila Hudečková, Metro.cz
Trocha otužování a pestrá strava posílí vaši imunitu.

Jarní únava není výmysl, organismus je po zimě opravdu unavený a časté střídání teplot, které je pro jarní období typické, je pro tělo vyčerpávající. S tím mohou souviset i nejrůznější virózy, které nás ani na jaře nenechají v klidu. Zkuste pár tipů na posílení imunity a zmírnění jarní únavy.



Snažte se hýbat a choďte ven

Už jste to určitě slyšeli tisíckrát, ale je to tak – jakmile zařadíte do svých aktivit pohyb, sport, budete více venku, začnete se aspoň trochu otužovat, posílíte imunitu. Pozor ale na prochladnutí – přiměřeně se oblékejte, a když venku prší, je tam zima a ještě fouká, je lepší si zacvičit doma nebo jít do posilovny.

Nezapomeňte také na pitný režim, který zajišťuje vyplavování škodlivých látek z těla, čímž pomáhá k detoxikaci organismu a zabraňuje dlouhodobému přetížení imunitního systému.

Trocha špíny není na škodu

Nebojte se špíny, i ta dokáže imunitní systém posílit. Jak? Když se ušpiníme, vyprodukuje imunitní systém více protilátek, které pomáhají vést lepší boj s nemocemi. Proto je dobře, když rodiče malým dětem občas umožní se trochu ušpinit. Brzký kontakt se zvířaty také není na škodu – interakce s jejich bakteriemi pomáhá produkci imunitních látek. Dotyčný člověk ale samozřejmě nesmí trpět alergií na dané zvíře.

Jezte pestrou, vyváženou stravu

I to, co jíte, dokáže velmi ovlivnit obranyschopnost těla. Důležité je, aby byla strava vyvážená a zásobovala organismus správnou kombinací důležitých látek a vitaminů. Dlouhodobé výzkumy ukazují, že velké množství těchto látek se nachází v mase mořských ryb. A to zejména vitamin D, fosfor a omega-3 mastné kyseliny.

Co imunitě nepřidá?

Je spousta činností i látek, které imunitě zrovna nepřidají. Patří sem nadměrná konzumace alkoholu, káva, kouření, stres či nezdravá jídla. Imunitu může narušovat i dlouhodobá samota, nadměrná fyzická zátěž anebo příliš vytopená místnost na spaní.



Komentáře

Hlavní zprávy

Už nejsem tolik paličatá, usmívá se Barbora Poláková

Barbora Poláková na cenách Anděl (20. března 2018)
vydáno 21. dubna 2018  14:52

Ještě před samotným vydáním svého očekávaného druhého řadového alba ZE.MĚ si Barbora Poláková odnesla Cenu Anděl 2017 za klip k prvnímu singlu Po válce a...  celý článek

Orloj bez lešení i Blob má Praha jen z kostek

Redaktoři Metra na výstavě lega v centru Prahy.
vydáno 21. dubna 2018  11:54

Třicítku propracovaných lego staveb si lze prohlédnout na výstavě. Kaplického Chobotnice, jež měla stát na Letné, Tančící dům, Chrám sv. Víta nebo již...  celý článek

Pět moderních novinek, které v běhání momentálně frčí

Běhání je stále populárnější.
vydáno 21. dubna 2018  9:57

Běhání v Česku zažívá už několik let velký boom. K malému výklusu nepotřebujete balon, hřiště nebo spoluhráče. Stačí chuť, trenky a tenisky. Aktuální...  celý článek

Stres nakonec „sejme“ všechny

(Ilustrační snímek)
vydáno 21. dubna 2018  5:55

Nervy na pochodu. Nejčastější manažerské selhání, které oslabí psychické zdraví lidí.  celý článek



Vaše fotky z Prahy

Máte pro nás zajímavý tip nebo Vás něco trápí a my Vám můžeme pomoct?

Napište nám