metro.cz

Nové Audi Q 5 je zase chytřejší

  11:37
Vyzkoušeli jsme nové SUV Audi. Chytrá čtyřkolka zdolala i cestu pro traktory.
Audi Q5 dostala elegantní sportovní linky. Dvacetipalcová kola jsou za...

Audi Q5 dostala elegantní sportovní linky. Dvacetipalcová kola jsou za příplatek. | foto: Petr Holeček, Metro.cz

S tím autem se nemusíte leknout cedule strašící, že se cesta v zimě neudržuje. I přesto, že druhá generace Audi Q5 vypadá s paketem S line spíš jako sportovní SUV než offroad.

Cesta z Chřibské na Falknov v Lužických horách bývá v zimě často neprůjezdná. Co čert nechtěl, navigace nás tam zavedla. Trochu schválně, přiznejme si. Strmé stoupání, byť už na zcela zasněžené cestě, bylo v pohodě. Auto drželo motor v nízkých otáčkách a ochotně si prokousávalo cestu vzhůru. Pohon zadních kol se nově zapojuje intuitivně, což prý ušetří až půl litru paliva na sto kilometrů.

Jakmile jsme se dostali na cestu, která se ztrácela v lesním průsmyku, šlo do tuhého. Před námi dvě hlubokánské koleje od traktoru. Co když 4,66 metru dlouhé 1,8 tuny těžké auto položíme na břicho? Nedávno tu známého z lesní cesty tahali hasiči.

Světlá výška sice oproti předešlé generaci ztratila centimetr, ale stále jsou prahy 20 čísel nad vozovkou. A třebaže jsme podvozek opravdu položili do sněhu, auto jej díky své síle a chytrému dávkování točivého momentu v režimu offroad jen hrnulo před sebou. V testu zdejších hor obstálo auto s legendárním pohonem všech kol Quattro na jedničku.

Zákazníci mají ale možnost auto zvednout ještě výše, až na 24,5 centimetru. Pokud si ke svému podvozku s adaptivními tlumiči připlatí za vzduchové odpružení. To reguluje výšku vozu v pěti krocích podle stylu jízdy. Kompresor mezi zadními koly vzduch pumpuje do zásobníku pod sedačkou řidiče.

Pochválit musíme celkový design auta. Tohle je prostě velké audi – ostré, nevyzývavé a přitom majestátní. Spíš než nabubřelost typickou pro SUV vzbuzuje pocit z lehkosti kupé. Přitom má 550litrový kufr a plno místa pro posádku.

Vyzkoušeli jsme řadový čtyřválcový nafťák se vstřikováním common-rail a turbem. Výkon 190 koní a maximální točivý moment 400 Nm byl pro naložené auto akorát, průměrně si vzal osm litrů, ale postrádal dynamiku.

Lépe na tom jistě bude šestiválcové TSFI s 354 koňmi. Základní cena naší testované motorizace je 1 255 000 korun.

Autor: Petr Holeček Metro.cz
zpět na článek