Stejný technický základ jako koncernoví bratranci Seat Ateca a VW Tiguan. Přesto je Škoda Kodiaq jiná. Jediná z trojice SUV může mít v kufru dvě sedačky navíc a nabízí opravdu hodně prostoru.
Kodiaq je stále novinka. Ačkoli už o ní byly popsány kilometry papíru, pořád se u ní lidé zastavují a ptají se: To je ta nová škodovka? Vzali jsme auto na terénní výlet do Lužických hor. Zajímavé bylo, kolik německy mluvících turistů se o ni zajímalo.
K testu jsme si schválně vybrali základ: stranou jsme nechali nabízené dvoulitrové 110 a 140kW turbodiesely i silnější benzinové TSI. V plně naloženém autě jsme otestovali 110kW zážehovou čtrnáctistovku. Měla pohon všech kol a šestistupňový automat DSG. Stačí 148 koní na 1,7 tuny vážící a 1,7 metru vysoké SUV?
Kde vzala jméno
|
Samozřejmě že ano. Jinak by do ní tento motor ve Kvasinách nedali. Je to ale na hranici. V takovém medvědovi bychom si spíš představovali dvoulitr. Zvláště proto, že si čtrnáctistovka nedostatek síly kompenzuje na spotřebě. V rodném listu má kodiaq (mimochodem v krásné metalíze, na fotkách tolik nevynikne) kombinovanou spotřebu 7,1 litru na sto kilometrů. Realita je ale o dva litry výše. Záleží totiž na tom, k čemu ho potřebujete. Jako rodinný vůz pro běžné jízdy tento motor svých 110 kW v rozmezí 5000 až 6000 otáček (točivý moment 250 Nm) obhájí. Je kultivovaný, tichý a nezatěžuje tolik přední nápravu jako těžší nafťáky. Auto je agilní, drží stopu ani se příliš nenaklání. Kdo chce ale i se čtyřmi dospěláky na palubě předjíždět s klidem, musí objednat nějaké ty kilowatty navíc.
Konkurent
|
Pochvalu zaslouží šestistupňová automatická převodovka a hlavně podvozek. Dovolím si říci, že je kodiaq pohodlnější než superb. Komfort jsme ověřili na dlouhých dálničních přejezdech i v terénu, kde se díky světlé výšce 188 mm nemusíte bát ani kamenů nebo větví. Mezinápravová spojka Haldex 5 dělá svou práci tradičně dobře.
Zdání přitom klame. Třebaže si myslíte, že je kodiaq největší škodovka, je menší o 164 mm než zmíněný superb. Kodiaq je však první škodovkou, které odcházející šéfdesignér Jozef Kabaň nadělil čtyřokou koncepci přídě. A první škodovka, která dostala plně diodová světla. Utáhne dvoutunový návěs a interiér je intuitivní. Všechny ovladače jsou na svých místech, osmipalcová obrazovka funguje bez výhrad.
O kodiaqa je enormní zájem, na některé specifikace se čeká až tři čtvrtě roku. Škoda ho také zdražila o 16 tisíc, nejlevnější verze vyjde na 694 tisíc korun, námi testovaná motorizace ve výbavě Style startuje až na 861 tisících korunách.
Kdy bude kupé?
|