metro.cz

Rudý šátek na býka. Otestovali jsme nejnovější kupé Audi A5

  16:06
Protáhli jsme okreskami nejnovější kupé Audi A5.

Další 2 fotografie v galerii
Test auta Audi A5 coupé | foto: Petr Holeček, Metro.cz

To auto budete chtít šamponovat každé ráno. Aby působilo jako rudý šátek na býka, musí být metalíza Tango dokonale nablýskaná. Sportovní vzhled dodává druhé generaci kupé od Audi paket S Line s devatenáctipalcovými koly a matně stříbrnými doplňky. K testu jsme si vybrali výkonnou variantu motoru 2.0 TFSI s pohonem všech čtyř kol a výbavou Sport.

Auto mezigeneračně zhublo šedesát kilo, má ostřejší křivky a zůstala zachována masivní linie oken. Styl je to osobitý, a přesto konzervativní, tohle umělo na misky vah dávat Audi vždycky. Auta z Ingolstadtu proto jen obtížně stárnou.

Když otevřete dlouhatánské bezrámové dveře, ocitnete se ve velmi příjemném kokpitu s nízko položeným sedadlem, které díky bočnicím udrží i dospělého chlapa řezajícího zatáčky. Opravdu na úrovni je pak vylepšený infotainment a virtuální kokpit. Má to ale jeden háček: je za příplatek skoro osmdesát tisíc korun. Podobně jako mnoho dalších věcí, základní cena auta s tímto motorem je 1 321 000, s příplatky (třeba 48 600 za S Line paket) vyjde až na 1 745 000 korun.

Líbil se nám kufr, v kupé bychom nečekali 456 litrů. To je povyšuje na cestovní vůz. Motor s 252 koňmi můžete mít jen se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou S-tronic a pohonem všech kol. Oceňujeme jeho tichý chod, někde těsně pod dvěma tisíci otáček zatáhne a drží výkon až do sedmi tisíc. Apetit záleží na stylu jízdy, není problém naměřit na počítači spotřebu až 11 litrů.

Audi A5 coupé je především zábavným společníkem na dlouhé cesty než okruhovým šílencem. Paradoxně za to může i nové řešení pohonu všech kol: dvě lamelové spojky a zadní diferenciál samy vyhodnotí, kdy je třeba připojit k přednímu pohonu i zadní. Stabilizace jde vypnout, ale zuby nehty drží auto v oblouku zatáčky. To je samozřejmě dobré pro bezpečnost, ale ubývá zábavného přetáčivého smyku.

Autor: Petr Holeček Metro.cz
zpět na článek