metro.cz

Test Toyoty Yaris: Milovaný prcek do města

  11:58
Toyota nebere svůj malý model Yaris jako otloukánka. Stále má co ukázat.

Další 2 fotografie v galerii
Design přední masky do písmena X autu sluší, co říkáte? | foto: Petr Holeček, Metro.cz

V Praze snad není větší fanynky Toyoty Yaris, než je Marie Belšánová. Dneska už má rodinu, takže ji vozí velkým fordem, ale během svobodných let se zamilovala do japonského superkompaktního modelu. Stejně jako miliony dalších lidí na světě.

Hned první generace modelu byla její první služebák a autu dlouhému pouhých 3,6 metru říkala stejně jako další řidičky „jarísek“. Vyhovovalo jí tak, že si pořídila i jedno vlastní. Dodnes model vyráběný od roku 1999 můžete potkat na silnicích, v bazarech se dá pořídit od 20 do 40 tisíc korun. Další služební vůz naší Marušky byl... ano, opět yaris. Už po modernizaci. „To auto jsem fakt zbožňovala, a i když vypadalo jako ošklivé kačátko, málo žralo a hodně toho umělo. Dojela jsem s ním až na Nordkapp,“ vzpomíná. „Mělo cool digitální displej, který byl až kosmický ale i užitečný, uvnitř auta byla spousta místa, i když to tak nevypadalo. A perfektní nápad byly posuvné zadní sedačky.“

Časy ošklivých káčátek jsou však již pryč. Současný facelift třetí generace nabízí pohled na hezké auto, které maskou odkazuje spíše na toyoťáckou divizi Lexus. Zvláště povedené je dvoubarevné lakování, které ale na fotkách neuvidíte. Vyzkoušeli jsme verzi s novým 1,5litrovým motorem, který opouští myšlenku downsizingu a dělá z prcka živé autíčko do města. Atmosférický čtyřválec nahradil dosavadní jedna trojku a nabídku doplňuje litrový tříválec z ayga. Toyota ale má jako jediná v segmentu i hybrid, kdy je patnáctistovka za 66 tisíc korun doplněna elektromotorem. Námi testovaný motor měl spotřebu kolem šesti litrů, jako ryba ve vodě byl kolem čtyř tisíc otáček, výše už ale ztrácel dech.

Yaris se opět nemusí stydět za vnitřní prostor. Pohodlně odveze i čtyřčlennou posádku a i objem kufru 286 litrů je v rámci segmentu na slušné hodnotě. Podvozek, byť trochu vrtošivý, umí zařídit zábavnou jízdu a dobře pracuje i manuální řazení a celé řízení. Auto, které koupíte od 279 tisíc korun, ještě pár let přežije bez nové generace.

Autor: Petr Holeček Metro.cz
zpět na článek