metro.cz

Test: Černá je duše mustangu

  16:21
Legendárnímu kupé uřízli střechu. Osmiválec ale nezanechal pochyby: tohle je mustang!
Se svými 4784 mm délky nepatří kabrio mustang k prckům. Nijak se nekrotí ani...

Se svými 4784 mm délky nepatří kabrio mustang k prckům. Nijak se nekrotí ani při spotřebě. Pětilitrový motor si říká o 15 litrů na sto kilometrů. | foto: Petr Holeček, Metro.cz

Pokud s černým svalovcem s koněm ve znaku vjedete do některé z českých vesnic, rozdělíte lidi na dva tábory. Těm prvním se rozklepe kafe v hrnku a budou nadávat, kdo to na návsi tak hlasitě brblá. A druhým se zase rozklepou kolena, protože právě projíždí jejich sen. Buďte si jistí, že obě skupiny se za vámi ohlédnou.

Dlouhatánská kapota s nádherným kukučem žraloka, trčící čelní sklo, žádná střecha, a nakonec červeně svítící radiátory, jak se přezdívá zadním lampám. Ford Mustang je ten typ auta, se kterým se raději budete toulat letním podvečerem s pěknou holkou po boku než někde závodit.

Třebaže k tomu vybízí: v Evropě máte na výběr buď 2,3litrový čtyřválec z Focusu RS, nebo osmiválec s atmosférickým plněním. A ten prostě k takovému typu auta patří. Mustangu někteří vyčítají necitlivé řízení a tuhost. Jenže to je jeho přednost. To auto není pro každého, řidič musí při kočírování 421 koní pětilitrového osmiválce přemýšlet.

Funkce na „zlobení“

Malujete si rádi?

● Osmiválce (od příštího roku i slabší motorizace!) mustangů mají funkci Line Lock, která při rozjezdu na 15 sekund zablokuje přední kola, takže ty zadní můžete na místě usmažit a nakreslit si tak na asfalt čáry. Oficiálně jde o zahřívání pneumatik pro závody ve sprintu. V Austrálii tuto kratochvíli zakázali.

● Elektronická stabilizace je zcela vypínatelná. To je odkaz na staré časy, kdy ještě auta zcela ovládal řidič.

Zadní pohon umí při necitlivém zrychlování udělat pěknou paseku, a ačkoli se ocelové brzdy Brembo zdají zpočátku tuhé, nakonec 1,8 tuny vážící auto ovládnou. Jasně, námi naměřené zrychlení z nuly na stovku za 4,9 sekundy na prázdné okresce potěší, vyzkoušíte i parádní vůni spálených gum při nějakém tom driftu, ale síla této legendy tkví v její majestátnosti. Takže vám ani nebude vadit šestistupňový automat, který byste v mustangu s pevnou střechou (a logicky tedy i lepšími jízdními vlastnostmi) zřejmě nechtěli. Kabrio není na řezání zatáček, což pochopíte, jakmile si nějakou opravdu rychle projedete.

Duch auta podtrhuje plaketa odkazující na rok 1964, kdy se mustangy začaly vyrábět, ale také velmi povedená kombinace barev interiéru. Červená sedadla s černým zbytkem působí prostě ďábelsky. A střecha? Dole je do osmi sekund. Skládá se příjemně za zadní sedadla, takže neubírá místo v kufru.

Se slabším motorem lze v Česku mustang pořídit už za milion a šedesát tisíc, osmiválce jsou dražší o 130 tisíc, námi testované kabrio vyjde Mrkne okem a je váš. na 1 340 000 Kč.

Autor: Petr Holeček Metro.cz
zpět na článek