metro.cz

Test: Audi A666 Avant. Ďábelské kombi má tři sta dvacet koní

  10:21
Pokud kombi, tak pořádně nařvané. Audi A6 má pořád dostatek stylu.
Silueta Audi A6 Avant je i přes svoje stáří stále přitažlivá. Mluví se však o...

Silueta Audi A6 Avant je i přes svoje stáří stále přitažlivá. Mluví se však o tom, že nová generace bude mít téměř rovnou střechu. Uvidíme. | foto: Petr Holeček, Metro.cz

Zatímco novou manažerskou limuzínu Audi A8 ingolstadtská automobilka prezentovala už v červenci, nová, pátá generace Audi A6 má přijít do půlky příštího roku. Náčrty přídě odhalily, že bude vzhledově mnohem ostřejší, dále se mluví o delším rozvoru i revolučním dotykovém ovládání. Inu, těšíme se.

Neznamená to však, že se stále nemůžeme radovat ze současné verze A6. Sice technicky o něco zaostává za svými konkurenty od BMW nebo Mercedesu, stejně jako v interiéru je vidět, že jde už o šestiletý model, ale stále má co nabídnout. Verze vyráběná od roku 2011 prošla před dvěma roky faceliftem, podvozek a motory stále sdílí s modelem Audi A7. Mimochodem i jeho nová generace je na spadnutí.

K testu jsme si vybrali model, kterým chce automobilka nalákat poslední zbytky zájemců. A nejde na to špatně – koukáte na auto, které klame barvou. Beránek je to ale pěkně nadupaný a jeho šestiválcový diesel se dvěma turby, třílitrovým obsahem a 240 kW dokáže pěkně zařvat.

Téměř dvě tuny vážící kombík umí z místa poslat na stokilometrovou rychlost za 5,1 sekundy. Avant, jak Audi kombíkům říká, patří k limitované sérii Competition, kterou Audi oslavuje 25. výročí motorů TDI a představil ji už u sedanů A6. I u kombi zahrnuje sportovní paket S line s krásnými dvacetipalcovými koly.

Takže když si odmyslíte zastaralý kokpit, kde chybí velká dotyková obrazovka a digitální budíky, a skousnete také to, že na zadních sedadlech je pro vysoké osoby o trochu méně místa nad hlavou, než by se u takového auta slušelo, máte sportovně vyladěné kombi, co nejen stále dobře vypadá, ale hlavně dobře jezdí.

Motor, jinak překvapivě velmi tichý a vůbec se netvářící jako dieselový, překypuje dynamikou. Je spojen s permanentním pohonem všech kol quattro a osmistupňovou automatickou převodovkou tiptronic. Ta zvládá změnu stupňů hladce na jedničku, s notnou dávkou inteligence, a když chcete změnit styl jízdy, reaguje hbitě. Navíc si můžete nastavit vzduchové pružení podvozku. Dokáže být měkký a komfortní stejně jako tuhý a sportovní.

V zásadě nejde o sportovní auto na řádění do zatáček. Je to zejména pohodový partner na dlouhé cesty s tím, že má pod kapotou ďábelský motor, který se nebojí říct v průměru i o devět litrů nafty, když ho tedy naštvete.

Skvělou vychytávkou je systém nočního vidění. Ten vidí chodce či zvíře a upozorní na ně pomocí displeje. LED Matrix světla je probliknou, pokud řidič nereaguje, systém může i brzdit.

Cena Audi A6 je v základním provedení 1 156 000 Kč, námi testovaná verze vyšla i s příplatky za všechno možné až na 2 304 000 Kč.

Autor: Petr Holeček Metro.cz
zpět na článek