metro.cz

Jak vytvořit kreativní nábor pro motivované zaměstnance

  16:58
Hra i široké sítě. To vám pomůže snadno najít dobré zájemce do firmy.
Kreativní hledání zaměstnanců může být zábava. | foto: Profimedia.cz

Nabídka nových míst je na trhu široká a dobře motivovaných lidí je málo. Ukažte, že vaše firma není obyčejná, a pohrajte si při náboru nových zaměstnanců.

Klíčový je inzerát. Jednou z možností je vytvořit všeobecný inzerát, který bude začínat třeba slovy „Chci pracovat v...“ a dosaďte si jméno své firmy. Nemusíte se zaměřovat přímo na danou pozici. „Zmiňte pozice, které jsou momentálně otevřené, ale také povzbuďte ty, kteří ideální pozici nenašli, aby se také přihlásili,“ radí Lucie Spáčilová, trenérka seminářů na téma najímání a hodnocení zaměstnanců a výkonná ředitelka společnosti Performia. Inzerát potom zašlete na databázi klientů a podporovatelů a také oslovte kandidáty, kteří měli již v minulosti zájem ve vaší firmě pracovat. 

Náš tip: Věnujte inzerci svoji pozornost a zamyslete se nad tím, co vy jako firma vytváříte, co je na vaší firmě nejhodnotnější a jaký je váš účel a vaše poslání. Popište firmu tak, aby člověk opravdu pocítil, co mu chcete sdělit a jací jste. Váš inzerát by měl vzbudit na druhé straně emoce.

„Mnoho lidí s dobrou úrovní motivace přitáhne právě toto. Tedy představa, že se budou podílet na něčem hezkém a hodnotném. A někdy už pak ani nezáleží na konkrétní pozici,“ říká Lucie Spáčilová.

Nebojte se vyzkoušet netradiční testy ve kterékoli fázi náboru. „Například místo klasického inzerátu umístěte do novin nebo odborného časopisu hádanku nebo hlavolam s tím, že ti, kteří našli řešení, prošli prvním kolem výběrového řízení na pozici, o které se více dozvědí na vašich stránkách,“ doplňuje Lucie Spáčilová. Možná vás napadnou jiné varianty, které budou pro vaši firmu, produkt nebo službu typické, výstižné a zaujme to čtenáře a potenciální kandidáty.

Osvědčenou metodou je nábor nových zaměstnanců přes ty stávající. Můžete zapojit všechny pracovníky, aby oslovovali lidi ve svém okolí s výzvou pracovat u vás. „Pouze takový nábor je možná vysoká ambice, ale může rozhodně přinést své ovoce. Nezapomeňte na kreativní odměnu pro ty, díky kterým uspějete,“ říká Spáčilová.

Pokud si nevíte rady, co by mohlo lidi na konkrétní místo přilákat, pak si udělejte malý průzkum mezi svými nejlepšími lidmi. Ideálně na stejné či podobné pozici. Co je konkrétně na práci u vás baví? Kde by hledali, kdyby chtěli na tuto pozici k vám, a co je oslovilo nejvíce ve chvíli, kdy k vám přišli? A možná právě jejich odpovědi vás navedou na nějaké netradiční pojetí vaší inzerce.

Nebojte se sociálních sítí. Víte, že více než 75 procent vašich zaměstnanců je aktivních na sociálních sítích a že to lze snadno využít? „Pokud sítě ještě nepoužíváte, možná je nejvyšší čas začít. Stačí k tomu jen 15 minut denně. Buďte jednoduše tam, kde jsou lidé, které hledáte a ukažte své úspěchy,“ radí Spáčilová. Mezi osvědčené patří LinkedIn zaměřený na životopisy, ale také Facebook či Instagram.

Autor: Lucie Mottlová Metro.cz
zpět na článek