metro.cz

Test Nový Peugeot 308 SW: Pohodář s obřím kufrem. A navigaci by patřila medaile

  12:41
Elegantní, komfortní. Nový Peugeot 308 SW je ideální dálkový vagon.
Koukáte na jednu z největších předností – zavřený 610litrový kufr.

Koukáte na jednu z největších předností – zavřený 610litrový kufr. | foto: Metro.cz

Už je to deset let, co oblíbený Peugeot 307 nahradil nový dříč nižší střední třídy, Peugeot 308. Vyráběl se dlouhých sedm let jako tří- nebo pěti- dveřový hatchback, dvoudveřové kupé se skládací střechou a kombík. Ten měl přitom přesah do kategorie MPV, a proto si našel řadu příznivců. Proslul úspornými motory, se kterými se dostal i do Guinnessovky: motor 308 HDi vykázal na trase dlouhé 14 580 kilometrů průměrnou spotřebu paliva 3,13 litru na sto kilometrů.

Před třemi lety přišla druhá generace a z hybridu se stal už jen kombík. Velikostí kufru (610 litrů), vnitřním prostorem a opět i úspornými motory se stal vážným konkurentem pro další zástupce rodinné třídy. Včetně lídra Škody Octavia Combi.

Na jaře 2017 jsme se dočkali modernizace. Otestovali jsme nový Peugeot 308 SW, který si můžete v Česku objednávat od července. Facelift změnil čelní masku, nárazníky a světlomety dostaly LED technologie už do standardní výbavy. Logo lvíčka se přesunulo z kapoty do masky chladiče. A i zadní svítilny už mají diody ve tvaru lvích drápů, jako je to u SUV od Peugeotu. Několik změn doznala i kabina, nicméně jde o detaily. Stále je tu však plno místa, zadní sedadla například poskytují královský prostor. Přístrojová deska působí kompaktně a jednoduše, zrovna tohle je cesta, kdy auto bude moderně působit i po letech. Překvapilo nás kvalitní zpracování materiálů – měkčené plasty, pohodlná sedadla, nikde nic nevrže. Jen ten volant by mohl být větší. Kabina je příkladně odhlučněná, což je také práce vícevrstvých skel.

Velmi potěšil velký středový displej. Sice je trochu otravné, že se přes něj musí ovládat klimatizace, zvláště když je na panelu pod ním na další kolečka dostatek místa, nicméně medaile patří navigaci. Funkce TomTom Live reflektuje reálnou situaci v provozu a vypočítává lepší trasu. I během naší jízdy po Slovensku dokázala najít skvělé zkratky mezi okreskami, když jsme se chtěli vyhnout placení za dálnici.

Tou hlavní novinkou u modelu 308 SW je však vedle různých nových asistenčních systémů nový motor. Základem nabídky je sice benzinový tříválcový turbomotor, ale přišel také nafťák s objemem 1,5 litru, který Peugeot označuje jako superúsporný a velmi ekologický. Splňuje totiž normu Euro 6, které se má dosáhnout až v roce 2020. My však na trase do Bratislavy a zpět vyzkoušeli přednosti výkonnějšího dvoulitrového dieselu se 110 kW a šestistupňovou automatickou převodovkou. 

Většinu z celkem 700 kilometrů dlouhé cesty jsme jeli 130kilometrovou rychlostí a na Slovensku si vyzkoušeli i okresky. Motor vykázal průměrnou spotřebu 5,9 litru na sto kilometrů. Auto bylo zcela nové, možná že po chvíli provozu apetit ještě klesne. Nicméně se potvrdilo, co jsme vlastně čekali. Nový 308 SW je ideální na dlouhé cesty, převoz více osob a hromady bagáže v kufru. V akčním ceníku peugeotu je nyní ve výbavě Allure za 590 tisíc korun.

Autor: Petr Holeček Metro.cz
zpět na článek