metro.cz

Test vozu Lexus CT 200h: Hledá se majitel. Zn.: Musí mít styl

  8:55
V okolí Madridu jsme jako jedni z prvních zkoušeli modernizovaný Lexus CT 200h.
Pod kapotou modelu CT 200h však zní stará písnička: osmnáctistovka zážehový čtyřválec, který má pouze sto koní. | foto: Petr Holeček, Metro.cz

Nejmenší model luxusní odnože japonské automobilky Toyota měl vždycky problém s identitou. Zástupce nižší střední třídy Lexus CT 200h se pyšnil tím, že to byl hatchback a hybrid k tomu, což bylo stále neobvyklé. Do karet mu hrál i vyzývavý design, vychvalovaný podvozek a tichý chod, jenže byl poměrně drahý.

Maska s vřetenem typická pro Lexus je krásná, co se týče rýsovacího prkna, designéři si vyhráli s přechodem zadního okna do boků, zadní sloupky vypadají zajímavě a ladná je i silueta, která zdánlivě připomíná kombíka. Ale stačí to?

Třebaže se ho celkově od roku 2010 prodalo tři sta tisíc kusů, v Evropě to bylo pouze sedmdesát tisíc. V USA byl pro malý zájem stažen z trhu, a pokud jste ho potkali na české silnici, měl pravděpodobně zahraniční značku. Češi mu vůbec nepropadli a to ani přes různé slevové akce. Jako konkurent první řady BMW nebo Audi A3 příliš nezafungoval – a to právě kvůli mnoha tvářím, co měl. Jako auto pro mladé byl drahý, jako hybridní model stále ještě nepochopený a pro milovníky značky Lexus málo luxusní a navíc malý. Nedokázal si najít místo na trhu, ačkoli mu některé přednosti nešlo upřít.

A nejde mu je upřít ani u nového faceliftu. Maska s vřetenem typická pro Lexus je krásná, co se týče rýsovacího prkna, designéři si vyhráli s přechodem zadního okna do boků, zadní sloupky vypadají zajímavě a ladná je i silueta, která zdánlivě připomíná kombíka. Ale stačí to? 

Modernizace toho moc nepřinesla: drobné změny na masce, nová světla, uvnitř větší displej infotainmentu, který má nyní deset palců. Ovládání palubního systému ale stále běží přes joystick. Přibyli také asistenti – CT teď sleduje jízdu v pruzích, má adaptivní tempomat, čte značky a přepíná dálková světla automaticky. 

Pod kapotou modelu CT 200h však zní stará písnička: osmnáctistovka zážehový čtyřválec, který má pouze sto koní. Spolupracuje s elektromotorem o napětí 650 V, kombinovaný výkon je dohromady 136 koní. V serpentinách jsme auto zkoušeli při velmi dynamické jízdě. Ano, jede svižně, drží v zatáčkách, ale na závodění není. Tomuto míšenci spíše sluší město. A nějaký řidič, co má svůj styl, fandí hybridům a rád se odlišuje. A nehledí na korunu, cena startuje na 720 tisících korunách.

Autor: Petr Holeček Metro.cz
zpět na článek