metro.cz

Test Velar: dvě tuny poctivého designu

  12:04
Nejkrásnější SUV současnosti. Nový Range Rover Velar je král velkých aut.
Ve sněhu je jako doma. Čtyřkolka si s ním lehce poradí.

Ve sněhu je jako doma. Čtyřkolka si s ním lehce poradí. | foto: Petr Holeček, Metro.cz

Chytne vás a nepustí. Land Rover nedávno představil model řady Range Rover, který vklínil mezi malý Evoque a velký Sport. Ohromí vás už při prvním seznámení – je dlouhý, nízký a široký. 

Sedí na obřích 21palcových černých kolech. Majestátní masce dominují drsňácká mříž chladiče a krásná diodová světla, linie střechy se svažuje dolů a krátký převis karoserie nad přední nápravou zase odkazuje na sportovního ducha. I uvnitř je to mistrovské dílo. 

Interiér je precizně zpracovaný, přístrojovka je jemně čalouněná a pohodová sedadla působí neméně kvalitně. Budíková kaplička řidiče je digitální a na středové konzoli jsou hned dva digitální displeje s dobrým rozlišením. Komunikují česky a nemají žádné tendence k zásekům.

Pokud rodině u modelu Evoque chybí pár litrů v kufru navíc, tady si stěžovat nemusí – zavazadelník má nadprůměrných 673 litrů a ještě tajnou schránku pod deklem.

Velar potěší majitele i svou jízdou. Vyzkoušeli jsme ho na prvním sněhu v Česku, na lesních a polních cestách se choval sebejistě a problém mu díky chytře fungující čtyřkolce neudělalo ani rozměklé pole, kde občas se „záhrabem“ zápasí kdejaké jiné SUV. Pneumatické odpružení umožňuje zvýšit světlou výšku až na 251 mm, takže se průjezdu těžkým terénem nemusíte obávat. Výrobce dokonce uvádí brodivost ve vodě hluboké až 650 mm. Jen pozor na krásné disky kol a nárazníky. Velar není dělník do lesa a jizvy mu nesluší.

Pod haubnou Velaru s označením D300 SE bublal naftový šestiválec se dvěma turby, který odváděl super práci. Tři sta koní vypouštěl nejraději ve středním poli otáček, tady se naplno projevilo jeho 700 Nm. Spotřeba se přitom stále držela u hranice 10 litrů na sto. Řazení obstaral hladký osmistupňový automat ZF. Cena Velaru začíná na 1,6 milionu korun.

Autor: Petr Holeček Metro.cz
zpět na článek