metro.cz

Nakreslili ji Čechům na míru

  15:12
Typická škodovka. Trochu fádní, ale perfektně vymyšlená a zpracovaná.
Škoda Karoq - oproti kodiaqu je samozřejmě menší, ale má i jiná přední a zadní...

Škoda Karoq - oproti kodiaqu je samozřejmě menší, ale má i jiná přední a zadní světla. | foto: Petr Holeček, Metro.cz

SUV, a ještě od Škodovky. Dvě mouchy, které Češi chtějí lapit jednou ranou. Boom vyvýšených aut jede dál, a pokud je pro někoho model Kodiaq od Škody moc velký a drahý, mohou od července objednávat menšího bratra: karoq. Ten v modelové řadě automobilky figuruje jako nástupce yetiho – je delší o 16 cm (4,38 m), o 3,5 cm širší (1,84 m) a kufr, na jehož parametry Češi u Škody tak rádi slyší, se zvětšil o 106 litrů, na 521 litrů. Při sklopených zadních opěradlech má objem až 1630 litrů. A když si objednáte variabilní sedačky VarioFlex (prostřední jde například zcela vyndat), má prostor zavazadelníku od 479 do 588 litrů. Po vyjmutí sedadel se prostor rozšíří až na 1810 litrů, takže z karoqu můžete mít malý náklaďák. Pro srovnání, základní objemy kufru v nové Octavii Combi jsou podle výrobce 610 litrů, kodiaq má 650 litrů.

Ale nejen kufr dělá auto a ví to zřejmě i téměř 1500 lidí, kteří si karoq už koupili. Je to především velmi dobře se chovající malé SUV, které nijak neprovokuje, nijak zvlášť tím pádem ani nenadchne, ale od toho jsou na trhu malé, designově rozmáchlé crossovery. Za všechny jmenujme Toyotu CH-R. Škoda Karoq tancuje na písničku, kterou Češi rádi slyší – hodně se do ní vejde, je prostorná, pohodlná a je to škodovka. S úspěšným kodiaqem jsou si ostatně velmi podobní. Na rozdíl od Seatu Ateca, což je přímý koncernový sourozenec karoqu postavený na modulárním podvozku MQB.

K testu jsme si půjčili motorový střed – šestnáctistovku TDI s 85 kW a automatickou sedmistupňovou spojkou DSG. V nabídce jsou přitom i litrové tříválce a 110kW dvoulitry, které jsou jako jediné spřažené s pohonem všech kol. Testovaný motor, jinak skvěle odhlučněný, držel otáčky v rozumné výšce i při nízkých rychlostech, žádné zbytečné podřazování. Vysokou dynamiku nečekejte, to ani od 85kW motoru nejde, spotřeba by však mohla být nižší. Jízda po Praze ji drží na sedmilitrové hranici. Rychlý průjezd zatáčkou nečiní karoqu takové potíže jako většímu kodiaqu, jednoduchá zadní náprava však přispívá ke srovnání s modelem Yeti – třebaže podvozek žehlí nerovnosti českých silnic celkem dobře, třeba na kostkách a k tomu navíc při zatáčení auto nervózně poskakuje. A to jsme měli obuté rozumné sedmnáctipalcové gumy.

Velkou pochvalu však zaslouží v interiéru ergonomie ovládání a také vnitřní prostor celkově – i pro rodinu na rozdíl od malých crossoverů auto pohodlně stačí.

Nejlevnější stojí s litrovým motorem 530 tisíc, testovaná dieselová šestnáctistovka s automatem je za 685 tisíc. Základní výbava je přitom docela bohatá.

Autor: Petr Holeček Metro.cz
zpět na článek