metro.cz

Ford EcoSport dorazí i do Česka

  10:31
V okolí Lisabonu jsme testovali předělaný crossover, který Ford pustí na český trh.

Další 2 fotografie v galerii
Na délku měří 4096 milimetrů, šířka je bez zrcátek 1765 milimetrů a výška má poměrně vysoký údaj 1653 milimetrů. | foto: Petr Holeček, Metro.cz

Jistě znáte bestseller minulých let, malého levného Forda Fusion, křížence mezi SUV a MPV. Vyráběl se deset let od roku 2002, poté český trh čekal na nástupce. Přitom jiné evropské státy už ho měly. Ford od roku 2003 vyráběl pro Brazílii něco podobného, akorát s větším offroadovým nádechem – model EcoSport, který nabízel i s pohonem všech kol.

Druhou generaci poslal do Evropy, ovšem ne k nám. My se jej dočkáme až příští rok, ale zato po faceliftu. Auto, které přineslo do závodu v rumunské Craiově tisíce pracovních míst, zapadá do sourozenecké linie SUV od Fordu – větší kugy a největšího edge. Spojuje je drsný vzhled, masitá mříž chladiče a­ mnohem offroadovější vzezření než u ostatních crossoverů do města. 

Zaujme především oproti předním blatníkům vysoko posazená haubna a úzká boční okna, boční linie se nebojácně zvyšuje až ke střeše. EcoSport je oproti předchůdci v­ mnoha ohledech přepracované, ale to snad ani nemá cenu uvádět, vždyť český zákazník jej nepoznal. Nyní před sebou máme model, který netrpí ztrátou sebevědomí – a ani nemůže, vždyť téměř současně s ním jde na trh o­ něco méně nabroušenější SUV Volkswagenu T-Roc a­Seat Arona, své poslední slovo v číslech prodeje neřekla ani nová Kia Stonic nebo Peugeot 2008.

Na délku měří 4096 milimetrů, šířka je bez zrcátek 1765 milimetrů a výška má poměrně vysoký údaj 1653 milimetrů. Uvnitř připomíná EcoSport novou fiestu, středovému panelu vévodí dotykový displej, ergonomie je na slušné úrovni, jen robustnější postavy mají problém schovat lokty do výkrojů dveří. Na velké chlapy se nemyslelo, a to i­ vzhledem k sedákům, které postrádají lepší boční vedení a ­řidič na nich při svižnější jízdě putuje sem a tam. Zadní sedadla jsou na převoz normálních postav dostačující, velký chlap ale bude nohy skládat těžko. Nad hlavou je ale místa dost. Velký není ani zavazadelník, 334 litrů není oslnivá hodnota. Otázkou zůstává, kdo ocení otevírání dveří kufru do boku. Kdyby na nich aspoň visela rezerva jako u ­offroadů, ta je však jen za příplatek. Pod dnem kufru je jen lepicí sada. Na dveřích kufru chybí výstražné světlo.

Do Česka dorazí auto v ­lednu jen se dvěma motory – ­litrovým tříválcovým benziňákem Ecoboost s 92 kW. Může mít jak šestistupňový manuál, tak i automat. Druhým agregátem bude turbodiesel 1,5 TDCi se 74 kW. Obě verze budou pouze s pohonem předních kol. My však vyzkoušeli novinku, která přijde až v létě –­ nový diesel 1,5 EcoBlue s výkonem 92 kW a 300 Nm, který bude spřažen i s inteligentním pohonem všech kol. Ten umí během 20 milisekund rozdělit rozložení hnací síly mezi koly. Motor je dobře odhlučněný a zabírá už od nízkých otáček, skvělou práci odvádí i manuální převodovka. Je s podivem, že s benzinovým motorem má auto světlou výšku 190 milimetrů. Čtyřkolka je však jen u dieselu. A tam je výška jen 160 mm.

Ačkoli základní výbava je docela bohatá, EcoSport není úplně levný. S litrovým motorem jeho cena startuje na 400 tisících. Za základní 1,5litrové TDCi dáte ještě o devadesát tisíc korun více.

Autor: Petr Holeček Metro.cz
zpět na článek