metro.cz

Luxusní alternativa

  9:30
SUV s hybridním pohonem od Lexusu stále patří mezi nejlepší kousky na trhu. Zejména kvůli designu.

Další 3 fotografie v galerii
Auto je ozdobou, kdekoli zastaví. Designu dominuje přední maska. | foto: Petr Holeček, Metro.cz

Moje kamarádka Markéta byla donedávna hrdou majitelkou třetí generace Lexusu RX, rok výroby 2008. Velké SUV tehdy všichni obdivovali pro jeho kombinaci motoru a elektromotoru a našli se i zlí jazykové, kteří tvrdili, že se po letech baterie neustálým dobíjením na základě rekuperace při jízdě „vytlučou“ a pro vysokou cenu nepůjdou vyměnit.

Jenže auto fungovalo vesele až do prodeje dál a Lexus si mezi našimi známými udělal dobré jméno. Automobilka z Japonska byla ostatně první, která v roce 2005 na trh uvedla hybridní SUV.

Čtvrtá generace modelu RX se na trhu nabízí už přes dva roky a stále má čím zaujmout. Design karoserie s ostrými hranami a vřetenovou maskou je pořád skvělou alternativou SUV německé produkce, kdy se auta stále více navzájem podobají.

Ano, i v největší výkonové variantě na ně sice silou a rychlostí nestačí, ale pokud chce někdo za SUV utratit dva miliony, bude zřejmě na design a celkového ducha nahlížet v první řadě. Touží-li po sporťáku nebo teréňáku, musí do jiného segmentu.

Plusem RX 450h je, že je náramně tichý. Dvoutunovou porci luxusu pohání příčně namontovaný vidlicový šestiválec s obsahem 3,5 litru a výkonem 193 kW, který doplňují dva elektromotory. Složitými výpočty došli technici k závěru, že má s nimi auto celkový výkon 313 koní. Z nuly udělá stovku za 7,7 sekundy, což se sice projeví na spotřebě, ale za ten zvuk šestiválce to stojí. Oproti konkurenci BMW X5, Audi A7 nebo Mercedesu GLE motor zahraje na vaše ušní bubínky. Japonský samuraj brumlá jako medvěd.

A také je chytrý. Sice jej nelze externě nabíjet jako hybridní varianty zmíněné X5 nebo GLE, ale podle Lexusu to není potřeba. Čistě na elektřinu dokáže dojet až tři kilometry, jinak se jeho baterie dobíjí při brzdění. Při jízdách v koloně tak spotřeba citelně klesne. I tak jsme jí během testování naměřili hodnotu 8,7 litru na sto kilometrů.

Cena? Od 1 630 000 korun bez výbavy, ale s pohonem všech kol.

Autor: Petr Holeček Metro.cz
zpět na článek