metro.cz

Umíte maďarsky nebo čínsky? Máte náskok

  9:59
Angličtina je pokládána za základ, ale už zdaleka nestačí.
Ilustrační snímek | foto: Ondřej Littera, MAFRA

Panuje velký nedostatek lidí, kteří ovládají němčinu, skandinávské jazyky a další méně obvyklé evropské jazyky, jako je holandština či maďarština, uvádí pracovní portál Profesia.cz. Podle něj zaměstnavatelé v nabídkách stále nejčastěji poptávají angličtinu, následují němčina, francouzština a ruština.

V současné době roste zejména zájem o zaměstnance s dobrou znalostí němčiny, potvrzuje například pražská firma Yachting.com, která operuje po celém světě, ale v německy mluvících zemích momentálně uzavírá nejvíce zakázek.

Stoupá i poptávka po těch, kteří ovládají méně obvyklé evropské jazyky – například holandštinu, rumunštinu, maďarštinu či švédštinu. S expanzí asijských firem je sháňka po lidech se znalostí korejštiny, čínštiny nebo japonštiny – ti, kteří je dobře zvládnou, mají téměř jisté velmi zajímavé pracovní uplatnění.

„Zatímco znalost dvou a více jazyků je kromě manažerských pozic požadována u obchodníků, kontaktních zaměstnanců, pracovníků v cestovním ruchu, administrativě, marketingu či některých specializovaných oborech, zcela bez požadavků na jazykové znalosti jsou v nabídce převážně dělnické profese, úklid či pozice jako skladník, prodavač nebo řidič,“ konstatuje Michal Novák z pracovního portálu Profesia.cz. „I když stále mnoho firem v inzerátech uvádí znalost cizího jazyka jako podmínku i u pozic, kde to není třeba, reálná poptávka po lidech s dobrou jazykovou výbavou roste. V současné době jich chybí řádově tisíce, největší zájem je ze strany center sdílených služeb,“ dodává. V dnešním globalizovaném světě je kladen důraz na znalost ne jednoho, ale rovnou několika jazyků. Zvláště pro absolventy může být jejich zvládnutí konkurenční výhodou na trhu práce. Navíc podle ohlasu z firem znalost cizích jazyků často přebije i odbornost.

„Jazyková vybavenost uchazečů o práci na některých pozicích je pro nás stěžejní, protože u nového pracovníka počítáme s tím, že oborové znalosti a firemní know-how mu po nástupu pomůžeme doplnit a zvládnout, komunikovat s partnery i zákazníky v cizím jazyce ale musí umět od první chvíle,“ uzavírá Tomáš Vondráček ze společnosti Yachting.com.

Autor: Metro.cz
zpět na článek